PARTNERZY PORTALU


Śląsk opanowały tradycyjne centra handlowe

Śląsk opanowały tradycyjne centra handlowe
Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach prof. Robert Tomanek. Fot. PTWP
  • Autor: PAP
  • Dodano: 16 lut 2017 18:05

Konurbacja katowicka z łączną powierzchnią handlową przekraczającą 1 mln mkw. plasuje się zaraz po warszawskiej. Dominują tradycyjne centra handlowe, stosunkowo niewiele jest parków handlowych i centrów outletowych.

Według danych Savills, konurbacja katowicka z łączną powierzchnią handlową przekraczającą 1 mln mkw. plasuje się zaraz po warszawskiej (blisko 1,7 mln mkw.). Dominują tradycyjne centra handlowe, stosunkowo niewiele jest parków handlowych i centrów outletowych. W najbliższych dwóch latach planowane jest uruchomienie kolejnych dużych obiektów: w Katowicach (Galeria Libero), Tychach (Gemini Park) oraz Gliwicach (Silesia Outlet).

W 2016 r. w Katowicach ulokowały się też kolejne firmy z sektora nowoczesnych usług biznesowych – wśród najważniejszych wydarzeń było utworzenie centrum badawczo-rozwojowego firmy Sapiens czy otwarcie biura amerykańskiej firmy Epam, wyspecjalizowanej w tworzeniu oprogramowania, która docelowo zamierza zatrudnić w Katowicach ok. 500 osób.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Potencjał konurbacji katowickiej

Eksperci wskazują, że atrakcyjność Katowic z punktu widzenia inwestycji na rynku nieruchomości komercyjnych wiąże się z potencjałem całej konurbacji katowickiej, a nie tylko jej stolicy. Rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach prof. Robert Tomanek podczas konferencji Property Forum Katowice 2017 ocenił, że o ile infrastruktura, połączenia drogowe czy kapitał ludzki to niezaprzeczalne atuty, podkreślające dobrą lokalizację regionu, o tyle niewystarczający stopień jego wewnętrznej integracji można zaliczyć do słabości.

- Szwankuje kwestia budowy więzi – wewnątrz i na zewnątrz obszaru. Integracja, szeroko rozumiana współpraca metropolitalna, współpraca w podejmowaniu projektów, w rozwiązywaniu takich czy innych zagadnień, w promocji – to wymaga jeszcze wiele pracy – wskazał prof. Tomanek, oceniając, że integracja wymaga czasu i spełnienia wielu warunków, m.in. prawnych.

- Obserwujemy już pierwsze pozytywne sygnały pogłębiającej się integracji metropolitalnej. Wydaje mi się, że następne lata to będzie pogłębienie integracji i dodatkowa katalizacja projektów rozwojowych – ocenił rektor Uniwersytetu Ekonomicznego. Projekt ustawy metropolitalnej dla Śląska jest obecnie procedowany w Sejmie.

Katowicka konferencja Property Forum Katowice 2017 poświęcona rynkowi nieruchomości była częścią rozpoczętych w czwartek w stolicy Górnego Śląska Dni Designu pod nazwą 4Design Days. Impreza poświęcona nowoczesnej architekturze i wzornictwu to jedno z największych tego typu spotkań w Europie środkowej.

W ciągu czterech dni, z których dwa przeznaczone są na spotkania profesjonalistów, a kolejne dwa będą otwarte dla szerokiej publiczności, organizatorzy spodziewają się ok. 5 tys. gości biznesowych i ponad 20 tys. odwiedzających. Swoją ofertę przedstawia ponad 200 wystawców, zaplanowano 40 sesji dyskusyjnych z udziałem czołowych projektantów, architektów i designerów.

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.2.4
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!