PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Sławomir Łoboda na EEC Online: Potrzebujemy przewidywalności ustawodawczej oraz wsparcia płynnościowego

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 maj 2020 18:32

Polscy przedsiębiorcy są kreatywni i mają ogromną zdolność adaptacyjną do bardzo trudnych warunków. Będziemy pracować ciężko, jak po upadku komunizmu, po 16 godzin, natomiast potrzebujemy przewidywalności ustawodawczej oraz wsparcia płynnościowego - tłumaczył Sławomir Łoboda, wiceprezes zarządu LPP podczas EEC Online.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 18 maj 2020 18:32

Wiceprezes Sławomir Łoboda podkreślił podczas debaty „Razem bronimy gospodarki”, że najemcy galerii handlowych i wynajmujący wciąż starają się wypracować satysfakcjonujące rozwiązanie.

- Nastąpiła tak drastyczna zmiana warunków umowy, że powinien nastąpić reset prawny, czyli ustalenie nowych warunków i uelastycznienie ich. Każdy musi przeprowadzić swoją turę negocjacji, ponieważ wydaje się, że nie uda się znaleźć jednego systemowego rozwiązania - tłumaczy Sławomir Łoboda.

ZOBACZ RETRANSMISJĘ SESJI Z UDZIAŁEM SŁAWOMIRA ŁOBODY, LPP:

Zdaniem wiceprezesa LPP udało się to jedynie w tarczy 1.0 w postaci artykułu 15ze.

– Przepis miał podwójną funkcję. Z jednej strony zalegalizował fakt, że w przypadku, gdy się nie świadczy usług, to czynsz nie jest płacony. Zapomina się o jego roli ochronnej wobec galerii handlowych. Gdyby nie ta regulacja, to można by było sobie teoretycznie wyobrazić sytuację, w której najemcy wystąpiliby do właścicieli z roszczeniami odszkodowawczymi, mimo że zamknięcie galerii handlowych nie było winą ich właścicieli. Jednak brak tego artykułu być może uruchomiłby takie żądania – uważa Sławomir Łoboda.

Dodaje, że dzisiaj po otwarciu centrów handlowych prowadzone są indywidualne negocjacje i tak to powinno się odbywać, bo na tym polega gospodarka rynkowa.

LPP w swojej „walce o życie”, czyli zapewnieniu spółce płynności,  zatrzymała lub zmieniła wiele procesów.

- Musieliśmy w bardzo krótkim czasie uczynić firmę wydajną, czyli zatrzymać i zgromadzić jak najwięcej pieniędzy, żeby spółka miała płynność. W drugim aspekcie zmienialiśmy i adaptowaliśmy organizację do wyzwań, które przyjdą za chwilę – wylicza Sławomir Łoboda.

Po zamknięciu sklepów firma skierowała wszystkie siły na rozwój sprzedaży internetowej.

- Nasze centrum dystrybucyjne, które służyło do zatowarowania sklepów stacjonarnych musieliśmy przystosować w ciągu zaledwie miesiąca do zupełnie innego modelu zamówień – wyjaśnia wiceprezes LPP.

Podkreśla jednocześnie, że firma jest w trakcie analizy na temat tego jak w przyszłości będą funkcjonowały centra handlowe. To duża niewiadoma.

- Czeka nas bardzo trudny czas i my – przedsiębiorcy musimy przystosować nasze organizacje do nowego modelu funkcjonowania w przyszłości. Nie wiemy jak on będzie wyglądał. Na pewno będzie bardziej oparty o Internet. Musi też zapewnić efektywność, ponieważ bez niej nikt nie przeżyje tego kryzysu – uważa Sławomir Łoboda.

Program EEC Online obejmuje blisko 20 zróżnicowanych bloków tematycznych pokazujących pełne spektrum problemów gospodarczych i społecznych czasu pandemii.

 

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • Kris 2020-05-18 22:02:53
    Czyli czynsz powinien być niższy z powodu obecnej trudniejszej sytuacji. W porządku. Ale czy zgodzi się Pan jednocześnie na zapis mówiący o podwyższeniu czynszu powyżej poziomu, który funkcjonował do tej pory gdy sytuacja rynkowa już się unormuje? Pomoże to właścicielom obiektów odrobić potężne straty spowodowane obecnymi obniżkami. Czy też tylko patrzymy na jedną stronę medalu?
    • Dudek 2020-05-28 16:34:28
      Tylko sklepy też mają ogromne straty. Zwłaszcza jak galerie były zamknięte. Powinno to się rozłożyć na obie strony. A ceny najmu są horrendalne.
  • Adam 2020-05-19 00:30:27
    A może niech w końcu ktoś się zajmie szerzej tym rynkiem na poziomie legislacyjnym a nie tylko pilnuje swoich interesów podczas kryzysu. Dlaczego część najemców ma nie płacić kosztów operacyjnych centrum? dlaczego deweloperzy robią dopłaty do tzw. Fit-outow żeby wywindować wysoki czynsz przez pierwsze 5 lat trwania umowy najmu? dlaczego brokerzy/agenci biorą Leasing fee z dwóch stron lub fee najemcy przerzucają na właścicieli obiektów komercyjnych (głównie centra handlowe i biura), czemu duzi najemcy narzucają gdzie na częściach wspólnych mogą stać tzw. Kioski, po co w ogóle podpisywać umowy najmu skoro i tak miłościwie nam panująca spółka odzieżowa z wybrzeża mówi ze e-commerce to przyszłość i nie chce płacić czynszów w galeriach handlowych - a nawet wiedząc że jest to bezprawne wypowiada umowy które w ten sposób traktuje jak papier toaletowy ... może to rzeczywiście trzeba się nad tym trochę dłużej zastanowić
  • hubert 2020-05-19 14:56:40
    To właśnie salony takie jak Reserved utrzymują w dużej części galerie handlowe. A dla galerii Reserved jest klientem. Jak zamkną salony to wynajmujący pozostaną z niczym. Tak więc najemcy, tym bardziej tacy jak LPP, którzy wynajmują ogromne powierzchnie i to nie dla jednego salonu, a dla kilku, powinni mieć znaczący głos w negocjacjach.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.187.81
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!