PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Smyk kluczowy dla przychodów EM&F

Smyk kluczowy dla przychodów EM&F
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 16 lis 2015 07:45

Przychody ze sprzedaży EM&F w trzecim kwartale i narastająco za dziewięć miesięcy 2015 r. wzrosły odpowiednio: o 8 proc. r/r - do 697 mln zł i o 9 proc. r/r  - do 1 983 mln zł. To efekt wzrostu przychodów we wszystkich segmentach grupy - podano w komunukacie.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 16 lis 2015 07:45

Najwyższy udział w przychodach grupy EM&F miała grupa Smyk - 44 proc. udziału, co oznacza wzrost przychodów odpowiednio o 7 proc. r/r (do 305 mln zł) i o 8proc. r/r (do 875 mln zł) w III kwartale i narastająco za 9 m-cy b.r., co było wynikiem wzrostu sprzedaży LFL oraz rozwoju sieci sklepów.

Drugie miejsce pod względem udziału w przychodach grupy EM&F posiada grupa Empik - 33 proc. To wzrost przychodów odpowiednio o 4 proc. r/r (do 221 mln zł) i o 4 proc. r/r (do 661 mln zł) w III kwartale i narastająco za 9 m-cy b.r. W sklepach Empik przychody wzrosły odpowiednio o 4 proc. r/r (do 218 mln zł) i o 5 proc. r/r (do 644 mln zł) w III kwartale i narastająco za 9 m-cy b.r., dzięki wzrostowi sprzedaży LFL i rozwoju sieci sprzedaży.

Wzrost przychodów odnotowano także w segmencie e-commerce, odpowiednio o 18 proc. r/r (do 101 mln zł i o 33 proc. r/r (do 238 mln zł) w III kwartale i narastająco za 9 m-cy b.r.

W grupie Optimum wzrost przychodów wyniósł odpowiednio o 13 proc. r/r (do 69 mln zł) i o 7 proc. r/r (do 210 mln zł) w III kwartale i narastająco za 9 m-cy b.r., przy wysokim wzroście sprzedaży marki Converse w Polsce oraz istotnym wzroście sprzedaży kosmetyków i produktów optycznych w Polsce i Czechach.

Grupa EM&F może też pochwalić się dwucyfrowym wzrost EBITDA oraz skorygowanej EBITDA z działalności kontynuowanej: w III kwartale i narastająco za 9 miesięcy 2015 r. wzrosła odpowiednio o 10 proc. r/r (do 38 mln zł) i o 23 proc. r/r (do 83 mln zł).

Sprzedaż EM&F jest realizowana głównie w Polsce, gdzie narastająco za 9 miesięcy 2015 r. wypracowano 77 proc. przychodów ze sprzedaży z działalności kontynuowanej. Znaczące przychody grupy są realizowane również w Niemczech (14 proc.), za co odpowiada spółka Spiele Max AG. Przychody osiągane w Rosji i na Ukrainie stanowiły 7 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy i zostały wypracowane głównie przez Grupę Smyk.

Na koniec III kwartału 2015 r. łączna powierzchnia handlowo-usługowa EM&F wynosiła 317.011 mkw. i liczyła 562 placówki. W III kwartale 2015 r. w ramach działalności kontynuowanej Grupy EM&F zostały otwarte 4 sklepy i zamknięte 2 sklepy.

Zgodnie z podjętymi decyzjami strategicznymi grupa zdecydowała o zakończeniu działalności w wybranych segmentach, stąd klasyfikowane są one jako „Działalność Zaniechana”:

Zgodnie z planem, z końcem I połowy 2015 r. grupa EM&F zakończyła działalność w segmencie modowym.  Zgodnie z przyjętą strategią grupa Smyk skupia się na rozwoju na kluczowych i najbardziej perspektywicznych rynkach, stąd decyzja o zbyciu jedynego sklepu Smyk w Czechach (i spółki Smyk All for Kids Czech s.r.o.) w II kwartale 2015 r. 

Grupa EM&F jest w trakcie procesu sprzedaży grupy spółek prowadzących Szkoły Językowe.  20 października 2015 r. EM&F S.A., Empik Internet oraz Bookzz Holdings Limited podpisały niewiążący list intencyjny na potrzeby rozpoczęcia negocjacji w sprawie ewentualnego nabycia przez Bookzz lub inny podmiot z grupy kapitałowej Penta Investments akcji spółki Learning Systems Poland.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!