PARTNERZY PORTALU


Spada wartość rynkowa Jeronimo Martins

  • Autor: wyborcza.biz
  • Dodano: 31 paź 2014 17:20

W ciągu roku skurczyła się o połowę giełdowa wartość Jeronimo Martins, do której należy Biedronka. Powodem są niezadowalające wyniki polskiej sieci - czytamy w serwisie wyborcza.biz.

  • Autor: wyborcza.biz
  • Dodano: 31 paź 2014 17:20

Jeronimo Martins wśród gigantów handlowych działających na całym świecie, jak Tesco, Lidl czy Carrefour, jest bardzo nietypową spółką. Inwestuje tylko w trzech krajach: Portugalii (największa sieć supermarketów w kraju Pingo Doce), Kolumbii (sieć sklepów Ara, na razie nieistotna dla wyników firmy) i właśnie w Polsce, gdzie w połowie lat 90. odkupiła od poznańskiego biznesmena Mariusza Świtalskiego 200 sklepów Biedronka. Dziś liczy ona ponad 2,5 tys. punktów i daje aż 66 proc. przychodów Grupy Jeronimo Martins.

Wyborcza.biz zwraca uwagę, że klienci kupują w Biedronkach coraz mniej. W branży handlowej o kondycji biznesu mówi tzw. wskaźnik LFL. To porównanie sprzedaży w tym samym sklepie teraz i przed rokiem. W 2011 roku Biedronka mogła się pochwalić 20-proc. wzrostem LFL. Jeszcze w pierwszym kwartale 2013 r. wzrósł on o 8,8 proc. W pierwszym kwartale tego roku był już spadek o 2,7 proc. W drugim kwartale - gdy były Święta Wielkanocne - wzrost był symboliczny: o 0,3 proc. (bez świąt byłby spadek o 1,7 proc.).

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

A trzeci kwartał? To znów spadek o 1,3 proc. I nie pomogło nawet wprowadzenie do sieci w wakacje tego roku możliwości płacenie kartą.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.13.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!