PARTNERZY PORTALU


Spadła sprzedaż Grupy Metro w 2011 r. Wynik sieci Real w Polsce również gorszy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Dodano: 17 sty 2012 21:03

Niemiecki operator sieci detalicznych i hurtowych Metro Group zanotował w 2011 roku 0,8-procentowy spadek łącznej sprzedaży na wszystkich rynkach. Spadła także sprzedaż w sieci Real, w tym w Europie Wschodniej - przyczyną było ograniczenie zakupów w Polsce i Rumunii.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Dodano: 17 sty 2012 21:03

Najsilniejszy spadek sprzedaży zanotowano w Europie Zachodniej (z wyłączeniem Niemiec) o 3,1 proc. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 0,4 proc. licząc w euro oraz o 3,4 proc., licząc w lokalnych walutach. Spadek sprzedaży Grupy został złagodzony przez silny, 11-procentowy wzrost w Afryce i Azji.

Ogółem Grupa osiągnęła w 2011 roku 66,7 mld euro sprzedaży, czyli o 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Licząc w walucie lokalnej, spadek wyniósł już tylko 0,2 proc. Gorzej wypadły wyniki za sam czwarty kwartał 2011 roku - sprzedaż obniżyła się o 1,3 proc., do 19,5 mld euro.

- Kryzys zadłużenia, wysokie bezrobocie i surowe programy naprawcze, jakie miały miejsce w wielu europejskich krajach doprowadziły do wstrzemięźliwości zakupowej wśród konsumentów - mówi Olaf Koch, prezes Metro AG. I dodaje, że dodatkowo sprzedaż przedświąteczna była rozczarowująca. Z drugiej strony, pozytywnym sygnałem jest rozwój sprzedaży online, w której Grupa zauważyła wzrost we wszystkich dywizjach.
Spółka podała także, że wynik EBIT przed zdarzeniami jednorazowymi spodziewany jest na poziomie nieznacznie niższym niż w 2010 roku, kiedy to wyniósł 2,4 mld euro.

Ze wszystkich sieci Grupy Metro najlepiej w 2011 roku radziło sobie Makro Cash & Carry. Sieć hurtowni zanotowała w 2011 roku 31,2 mld euro przychodów, czyli o 0,2 proc. więcej licząc w euro i o 1,4 proc. więcej licząc w lokalnych walutach. Sprzedaż porównywalna wzrosła jednak tylko o 0,1 proc. Jak podała spółka, całoroczna sprzedaż w marketach Makro Cash & Carry wzrosła w Europei Wschodniej dzięki dwucyfrowej zwyżce w Rosji.
- Z drugiej strony, w czwartym kwartale 2011 roku region ten nie był w stanie utrzymać tempa wzrostu z pierwszych dziewięciu miesięcy roku i zanotował niewielki spadek sprzedaży - informuje spółka. W ostatnich kwartale 2011 roku sprzedaż sieci Metro spadła ogółem o 0,3 proc. licząc w euro. Sprzedaż porównywalna spadła o 0,2 proc., a sprzedaż liczona w lokalnych walutach wzrosła o 1,2 proc.

Obecna również w Polsce sieć hipermarketów Real zanotowała w całym 2011 roku spadek sprzedaży o 2,3 proc., do 11,2 mld euro. Spadek z lokalnej walucie wyniósł 1,4 proc., a spadek sprzedaży porównywalnej - 0,8 proc. Jak informuje spółka, sprzedaż sieci Real spadła w Europie Wschodniej - przyczyną było ograniczenie zakupów w Polsce i Rumunii.

Porównywalne były wyniki sklepów ze sprzętem AGD i RTV - Media Markt oraz Saturn. Markety te osiągnęły łącznie w 2011 roku 20,6 mld euro sprzedaży, wobec 20,8 mld euro w 2010 roku. Spadki zostały jednak złagodzone dzięki otwieraniu nowych placówek - sprzedaż porównywalna spadła bowiem o 4,3 proc.

- W Europie Wschodniej sklepy Media i Saturn osiągnęły wzrost sprzedaży w 2011 roku, zaś wzrostom przewodziły: Rosja i Turcja. W czwartym kwartale wzrost sprzedaży nastąpił dzięki poprawie sprzedaży porównywalnej, do której przyczyniły się: Rosja, Polska i Węgry - informuje Metro Group.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.186.43
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!