Tesco nie zdecydowało się również na udział w akcji promocyjnej "Czarny Piątek". Sieć zaznacza, że w tym roku w Polsce jest jedynie jedna handlowa niedziela.

Przychody sieci Tesco w Polsce za rok finansowy 2018/19 wyniosły 9,613 mln zł (1,986 mln funtów). Na koniec okresu sieć posiadała w naszym kraju 353 sklepy, co oznacza zamknięcie aż 62 placówek (415 sklepów w roku finansowym 2017/18).

- Poprawiamy jakość naszej działalności, koncentrując się na bardziej zrównoważonych kategoriach produktów (...). Upraszczamy na przykład model obsługi sklepu. W Polsce zamknęliśmy 62 sklepy przynoszące straty, co przyczyniło się do niewielkiego zysku rynku polskiego w drugiej połowie roku - podała spółka.

Jak sieć radziła sobie na innych rynkach? Sprzedaż LfL w Wielkiej Brytanii i Irlandii wzrosła o 2,9 proc. (1,7 proc. w UK i o 1,3 proc. w Irlandii). Sprzedaż porównywalna przejętej w zeszłym roku hurtowni Booker wzrosła o 11,1 proc.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl