W efekcie w minionym roku spółka zanotowała zysk operacyjny na poziomie 2,47 mln zł (wzrost o 7,26 mln zł wobec 2017 r.), a także znacząco poprawiła wynik netto, który wyniósł -3,44 mln zł (wzrost o 5,33 mln zł wobec 2017 r.). Ubiegły rok stał pod znakiem realizacji zadań określonych w strategii – rozwoju portfolio marek, wdrażania systemu IT do zarządzania sprzedażą i rentownością, rozwoju delivery oraz pozyskiwania źródeł finansowania.

- Zeszły rok był dla nas niezwykle pracowitym okresem. Posunęliśmy się do przodu w wielu strategicznych projektach, które mają znaczenie dla budowania wartości spółki i jej pozycji na rynku. Równolegle pracowaliśmy nad rentownością naszej sieci, co odbywało się w niełatwych warunkach, w jakich musiała działać cała branża gastronomiczna. Mierzyliśmy się przede wszystkim z presją kosztową związaną z sytuacją na rynku pracy i zmianami prawa, zwłaszcza wprowadzeniem zakazu handlu w niedzielę. Ten ostatni element miał negatywny wpływ na nasze wyniki, ale - co trzeba podkreślić - mimo niższych obrotów zwiększyliśmy zysk brutto na sprzedaży o 3,29 mln zł i rentowność sprzedaży z 13 proc. do 15,4 proc. To bardzo ważny wskaźnik, świadczący o coraz większej efektywności operacyjnej naszej sieci restauracji – mówi Sylwester Cacek, prezes Sphinx Polska.

Więcej na ten temat tutaj.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl