Spodziewana mocna poprawa efektywności sprzedaży Biedronki
Analitycy Domu Maklerskiego mBanku prognozują, że modernizacja sklepów, zwiększenie oferty produktowej, mniejsza presja ze strony deflacji cen żywności i pozytywny wpływ spadku kursu euro/złoty powinny przełożyć się na wzrost przychodów w sieci Biedronka. Jednocześnie oceniają, że brak jest perspektyw powrotu do wysokiej dynamiki poprawy wyników spółki Jeronimo Martins w krótkim terminie.
Zdaniem analityków Domu Maklerskiego mBanku po wzroście ceny akcji Jeronimo Martins o 40 proc. YTD (ang. Year-To-Date), spółka jest wyceniona z 41 proc. premią do grupy porównawczej na EV/EBITDA 2015 r. oraz 20 proc. premią na P/E 2015 r.
Według analityków, tak wysoka kapitalizacja JM nie znajduje uzasadnienia ze względu trzy trzy kwestie. Po pierwsze ograniczenie tempa rozwoju sieci Biedronka do 4,7 proc. 2014-17P CAGR (vs. 11,9 proc. 2010-14 CAGR). Po drugie oczekiwane obniżenie rentowności EBITDA sieci Biedronka do odpowiednio 6,6 proc. oraz 6,7 proc. w latach 2015/16 (vs. 7,8 proc./6,8 proc. w latach 2013/14). I po trzecie presji na wynik EBITDA z tytułu rozwijania sieci Hebe oraz Ara. Wszystkie te czynniki powinny przełożyć się na niższą dynamikę wzrostu EBITDA (7,9 proc. 2014-17P CAGR vs. 15,7 proc. 2010-13 CAGR).
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU (49%) JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.