PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Sprawdziliśmy, jak Covid-19 odbił się na formie właściciela sieci Zara, Pull&Bear i Massimo Dutti

Sprawdziliśmy, jak Covid-19 odbił się na formie właściciela sieci Zara, Pull&Bear i Massimo Dutti
fot. Inditex
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 07 paź 2020 10:09

Branża odzieżowa, podobnie jak cała światowa gospodarka, silnie odczuwa skutki epidemii koronawirusa. Z problemami mierzy się również hiszpański gigant – Inditex, który w czerwcu tego roku ogłosił, że może zamknąć nawet 1,2 tys. sklepów. Sprawdziliśmy, jak skurczyła się w tym roku sieć należąca do Amancio Ortegi - globalnie i w Polsce.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 07 paź 2020 10:09

Sieć sklepów Inditex na całym świecie liczy obecnie 7337 placówek. Od stycznia br. globalnie skurczyła się o cztery salony. Zamkniętych lokalizacji było jednak dużo więcej, ale w ramach optymalizacji, odzieżowy gigant jednocześnie otwierał kolejne sklepy - zgodnie ze strategią wyposażone w zupełnie nowe technologie.

W porównaniu do stycznia 2019 roku, całkowita liczba salonów należących do Inditeksu zmalała o 25 lokalizacji. Na plusie jest tylko flagowa i najliczniejsza sieć Inditeksu – Zara. Ma 2249 sklepów. W porównaniu do stycznia 2019 roku urosła o 118 lokalizacji.

Z kolei najbardziej skurczyła się marka Massimo Dutti. Dzisiaj liczy 728 punktów, czyli o 38 mniej w porównaniu do stycznia 2019 roku.

Na kolejnych miejscach pod względem spadku liczby sklepów względem stycznia 2019 roku są: Pull&Bear (- 28 sklepów), Zara Home (- 23), Bershka (- 21), Stradivarius (- 17), Oysho (- 13) oraz Uterqüe  (- 3). 

Jak Inditeksowi idzie w Polsce? Od początku tego roku sieć Inditeksu nad Wisłą skurczyła się o cztery lokalizacje. Ubyła jedna Zara, jeden sklep Massimo Dutti i dwa salony z logo Stradivarius.

W czerwcu br. informowaliśmy, że Inditex, właściciel marek takich jak: Zara, Bershka, czy Stradivarius, ogłosił, iż zamknie nawet 1,2 tys. sklepów stacjonarnych na całym świecie. Prezes grupy, Pablo Isla zapowiedział wówczas także inwestycje w e-commerce - nakłady inwestycyjne w wysokości 1 mld euro na zwiększenie sprzedaży online.

Optymalizacja miała oznaczać jednocześnie otwarcie 450 nowych sklepów wyposażonych we wszystkie najnowsze technologie.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.8.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!