Sprzedaż Biedronki wzrosła tylko dzięki nowym sklepom
Biedronka, należąca do grupy Jeronimo Martins, zanotowała w pierwszym kwartale tego roku wzrost przychodów o niemal 6 proc., do 1,9 mld euro, natomiast wzrost liczony w złotówkach wyniósł 6,6 proc. Wzrost nastąpił jednak dzięki nowym otwarciom - sprzedaż porównywalna spadła bowiem o 2,7 proc. Spółka tłumaczy spadek tym, iż okres Świąt Wielkanocnych wypadał w tym roku później.
Skonsolidowane przychody Jeronimo Martins za pierwsze trzy miesiące tego roku wzrosły o 5,1 proc., do 2,9 mld euro. Wskaźnik EBITDA operatora Biedronki spadł o ponad 5 proc., do 158 mln euro, a zysk netto spadł o 17,1 proc., do 62 mln euro.
- Tak jak w poprzednich kwartałach, także w pierwszym kwartale tego roku otoczenie handlu detalicznego w segmencie FMCG było w Polsce wysoko konkurencyjne. Wszyscy główni gracze tego rynku prowadzili akcje promocyjne - czytamy w komunikacie Jeronimo Martins.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.