JLL w ramach badania przygotowanego dla stołecznego ratusza zidentyfikowało trzy rodzaje ulic handlowych. Pierwszy to reprezentacyjna ulica handlowa. Jej profil jest zdominowany przez branżę modową. Z reguły znajduje się w ścisłych centrach miast, w gęstej zabudowie, z dużym ruchem pieszych. Drugi rodzaj stanowią ulice bądź kwartały luksusowe, oferujące towary z wyższej półki. Znajdują się zazwyczaj w bardziej kameralnych zakątkach. Ostatnim segmentem ulic handlowych wyodrębnionych przez JLL są szlaki w poszczególnych dzielnicach, które ze względu na lokalizację w ciągu komunikacyjnym i duży ruch pieszych wykształciły sobie funkcję handlową.
Które kategorie w Warszawie wymagają wsparcia? – pytał Jan Zombirt podczas targów i konferencji ReDI zorganizowanej przez Polską Radę Centrów Handlowych.
Warszawie brakuje reprezentacyjnej ulicy modowej. Wszystkie stolice europejskie mogą się taką pochwalić. Tymczasem w stolicy Polski potencjał ma jedynie fragment Marszałkowskiej w okolicach Domów Centrum - uważa Jan Zombirt, dyrektor Działu Doradztwa Strategicznego JLL.
Dlaczego nie Nowy Świat i Chmielna?
- Ich charakter bardzo się zmienił w ostatnich latach. Tradycyjny handel został wyparty w dużej mierze przez funkcję gastronomiczną, co nie jest wcale złym zjawiskiem. Na całym świecie trend rozwijającej się gastronomii na ulicach ożywia place i dzielnice. Jednak z tego powodu te dwa popularne stołeczne trakty należy uznać za ulice spacerowe – podkreśla Jan Zombirt.
Dalej w artykule:
• Czym różni się ulica handlowa od centrum handlowego?
• Gdzie sieci handlowe, po spełnieniu kilku warunków, widziałyby swoje salony przy ulicy?
• Czy warszawiacy lubią spędzać wolny czas w centrum Warszawy?
• Wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski o problemie braku synergii strategii władz miasta z dzielnicowymi programami zarządzania lokalami użytkowymi.
• Co zrobić z pierzejami, które nie mają lokali użytkowych?
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
Komentarze