PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Sweet Gallery odporna na kryzys

Sweet Gallery odporna na kryzys
Rozwój Sweet Gallery mimo pandemii nabiera tempa. mat.pras.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 cze 2020 15:47

Rozwój Sweet Gallery mimo pandemii nabiera tempa. Firma otwiera nowe punkty, zwiększa sprzedaż i udowadnia, że jest odporna na kryzys. W maju firma rozpoczęła również rozwój nowej sieci SiGelato z lodami naturalnymi, która już posiada 25 franczyzobiorców.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 cze 2020 15:47

- Rozwój SiGelato zaplanowaliśmy jeszcze przed wybuchem pandemii i zatrzymaniem gospodarki. Tzw. „lockdown” nastąpił w marcu, a więc jeszcze przed rozpoczęciem sezonu lodowego. Mieliśmy więc czas na śledzenie rozwoju sytuacji oraz obserwowanie jak zareaguje na nią nasza firma i pozostałe marki – mówi Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.

Firma, oprócz SiGelato, jest właścicielem czterech innych marek – Lodolandia z lodami świderkami, Bafra Kebeb, Rajskie Lody Tajskie i Kołacz na Okrągło. Pod wymienionymi szyldami działa w sumie ponad 650 punktów. – Bafra Kebab był pierwszym konceptem wystawionym na próbę w walce z kryzysem. Jest to całoroczny koncept i na nim obserwowaliśmy wpływ rynku na naszą firmę. Rezultat był zaskakująco pozytywny – zapewnia Krzysztof Olesiak. W pierwszych dwóch tygodniach od zatrzymania gospodarki, sprzedaż w punktach Bafra Kebab spadła o 20 proc. Jednak już w drugiej połowie kwietnia sieć zaczęła odrabiać straty i wróciła do stanu sprzed epidemii. W maju było jeszcze lepiej, kiedy to marka zanotowała wzrost o kolejne 30 proc., a w czerwcu o 15 proc.

Podobnie było z Lodolandią, która również dobrze poradziła sobie z kryzysem. –  W przypadku Lodolandii jedynie opóźniliśmy start sezonu o trzy tygodnie i punkty lodowe zaczęliśmy uruchamiać w drugiej połowie kwietnia. Aktualnie działają już wszystkie przyczepy ze sprzedażą utrzymującą się na podobnym poziomie, jak w zeszłym roku w analogicznym okresie – mówi Krzysztof Olesiak.

Lodolandia oraz pozostałe koncepty Sweet Gallery to mobilne przyczepy, które gdy nie pracują nie generują kosztów, w przeciwieństwie do tradycyjnej gastronomii, na której ciążą z kolei zobowiązania pracownicze i czynsz. Dodatkowo, Sweet Gallery anulowała miesięczne opłaty franczyzowe, a także franczyzobiorcy Lodolandii mogli skorzystać z pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej.

Sweet Gallery od początku istnienia stawiała na sprzedaż „take away” oraz segment „street food”. Po siedmiu latach firma jest największym graczem w sektorze mobilnej gastronomii i zajmuje ok. 15 proc. tego rynku. – Taka formuła bardzo dobrze sprawdziła się w okresie kwarantanny. Ludzie nie bali się kupować gotowych potraw, tym bardziej że my oferowaliśmy sprzedaż na wynos przez tzw. okienko, co dało jeszcze większe poczucie bezpieczeństwa – mówi Krzysztof Olesiak.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.168.112.145
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!