PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Szczecin notuje najniższy wskaźnik pustostanów wśród miast regionalnych

Szczecin notuje najniższy wskaźnik pustostanów wśród miast regionalnych
Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 22 wrz 2015 11:28

Szczecin jest jednym z mniejszych rynków handlowych w grupie największych polskich aglomeracji. Jedno centrum handlowe w aglomeracji szczecińskiej obsługuje średnio 50,7 tys. mieszkańców. Biorąc pod uwagę całkowitą siłę nabywczą mieszkańców miasta szacuje się, że na metr kwadratowy powierzchni szczecińskiego centrum handlowego przypada średnio ok. 60 800 PLN rocznie – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w Szczecinie I poł. 2015 r.”

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 22 wrz 2015 11:28

Obecnie w aglomeracji działa 11 centrów handlowych o łącznej powierzchni najmu 275 300 mkw., co daje nasycenie na poziomie 494 mkw. na 1 000 mieszkańców. Największymi centrami handlowymi w Szczecinie są Galeria Kaskada (43 000 mkw.) otwarta w centrum miasta w 2011 roku i Galaxy (42 500 mkw.) otwarte w 2003 roku.

W mieście dominują tradycyjne centra handlowe stanowiące aż 89% całości zasobów powierzchni, ale znajdziemy tu również park handlowy i centrum wyprzedażowe. W Szczecinie nie powstał jak dotąd żaden obiekt handlowy o powierzchni większej niż 50 000 mkw. o pozycji regionalnej.

Wielkopowierzchniowe obiekty handlowe pojawiły się w mieście w końcu lat 90-tych – najstarszymi centrami handlowymi Szczecina są Real przy ul. Struga, Tesco przy ul. Milczańskiej (dawny HIT) oraz CH Ster zlokalizowany przy ul. Ku Słońcu. Najmłodszy obiekt handlowy to otwarty w 2013 roku park handlowy Marcredo Center przy ul. Struga.

Najbogatsza oferta sklepów znajduje się w Galerii Kaskada (ok. 150 lokali) i w centrum handlowym Galaxy (ok. 140 lokali). W centrach handlowych w Szczecinie działa łącznie ponad 670 sklepów. Największą grupę najemców stanowią podmioty z sektora mody (28%) oraz usług (15%). Dobrze reprezentowane są także: restauracje i kawiarnie (10%), obuwie, odzież i art. skórzane (10%) oraz zdrowie i uroda (8%).

Współczynnik pustostanów w Szczecinie plasuje się na niskim i stabilnym poziomie 1,6%. Z uwagi na fakt, iż obecnie w mieście nie jest realizowany żaden nowy projekt handlowy przewidujemy dalszy spadek pustostanów w perspektywie średnioterminowej.

— Działalność deweloperska w sektorze centrów handlowych w mieście pozostaje na średnim poziomie – wśród planowanych inwestycji znajduje się rozbudowa centrum handlowego Galaxy o ok. 17 000 mkw. i modernizacja CH Turzyn. Kolejne projekty znajdują się we wstępnej fazie przygotowań, a ich ukończenia nie należy spodziewać się w ciągu najbliższych trzech lat — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.

Najwyższe miesięczne czynsze za najlepsze powierzchnie w szczecińskich centrach handlowych wynoszą 37-39 EUR za mkw. (lokal 100 mkw. na potrzeby najemców z branży mody).

 

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.243.36
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!