PARTNERZY PORTALU


Szybki rozwój e-commerce to nie tylko efekt boomu zakupowego

Szybki rozwój e-commerce to nie tylko efekt boomu zakupowego
Eksperci wskazywali, że branża e-commerce należy "do najdynamiczniej rozwijających się nie tylko z powodu zwiększonej popularności zakupów on-line, ale też częstych zmian trendów i kierunków rozwoju". fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 14 wrz 2021 13:24

Sektor e-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się nie tylko z powodu zwiększonej popularności zakupów on-line, ale też częstych zmian trendów i kierunków rozwoju - oceniła Konfederacja Lewiatan. Dodano, że pandemia wywołała boom na rynku kurierskim.

  • O przyszłości e-commerce rozmawiano na wtorkowej konferencji "E-commerce. Szanse, trendy i wyzwania", którą zorganizowała Konfederacja Lewiatan.
  • Eksperci wskazywali, że branża e-commerce należy "do najdynamiczniej rozwijających się nie tylko z powodu zwiększonej popularności zakupów on-line, ale też częstych zmian trendów i kierunków rozwoju".

"Pandemia wywołała boom na rynku kurierskim, ale również spowodowała, że dostawy kurierskie stały się szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze" - stwierdzono we wtorkowej informacji Konfederacji Lewiatan. Według ekspertów sektor e-commerce stoi przed wyzwaniami, ale i szansami związanymi z realizacją polityki klimatycznej UE.

Ekspertka Konfederacji Lewiatan Aleksandra Musielak, cytowana we wtorkowej informacji wymieniła wśród nowych trendów na rynku e-commerce m.in. personalizację potrzeb użytkowników, rozwój nowoczesnych narzędzi technologicznych dla potrzeb e-commerce (od zapewnienia wygodnych zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych po korzystanie ze sztucznej inteligencji) czy zieloną transformację. Wskazała też na tzw. silver commerce (zadbanie o starsze pokolenie konsumentów) czy social commerce (działalność polegającą na kupowaniu i sprzedawaniu w serwisach i aplikacjach społecznościowych).

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jak przekazano, w czasie pandemii gwałtownie urósł rynek kurierski. "Dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej nie pozostawiają wątpliwości. W 2020 r. ten segment rynku, (e-commerce) zwiększył swoje przychody aż o 1 686,8 mln zł w stosunku do 2019 r." - czytamy. Dodano, że przełożyło się to na blisko 33-proc. tempo wzrostu, natomiast wolumen dostarczonych przesyłek wzrósł o 196 mln sztuk w stosunku do 2019 r., przy 44,5-proc. tempie wzrostu.

Zaznaczono, że zwiększony popyt na usługi kurierskie "szedł w parze" z rosnącymi oczekiwaniami klientów, domagających się jeszcze szybszych, wygodniejszych i bezpiecznych dostaw. Logistyka z funkcji dość służebnej w stosunku do całego procesu zakupowego, stała się sercem e-commerce - stwierdzono.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.215.177.171
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!