PARTNERZY PORTALU


Tak właściciel sieci Castorama walczy ze skutkami koronawirusa

Tak właściciel sieci Castorama walczy ze skutkami koronawirusa
Castorama we Francji, fot. materiały prasowe
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 16 mar 2020 11:04

Grupa Kingfisher, właściciel takich marek jak Castorama czy Brico Depot, zamknęła 221 sklepów Castorama i Brico Dépôt we Francji. Nie działają też wszystkie 28 sklepów w Hiszpanii. Pozostałe 1100 sklepów Kingfisher w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Polsce, Rumunii, Portugalii i Rosji pozostaje otwartych - poinformowała dziś firma.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 16 mar 2020 11:04

Zarząd Grupy Kingfisher, właściciela takich marek jak Castorama czy Brico Depot, wydał oświadczenie związane z wpływem pandemii COVID-19 na działalność firmy, a także opisał środki, które podejmuje, aby aktywnie zarządzać ryzykiem.

- Jesteśmy zaangażowani we wspieranie lokalnych władz i rządów w ograniczaniu rozprzestrzeniania się wirusa, a zdrowie i bezpieczeństwo naszych współpracowników i klientów pozostaje naszym najwyższym priorytetem. Nasze zespoły oceniają również najlepsze sposoby zaspokojenia pilnych potrzeb na naszych rynkach, szczególnie na energię elektryczną, ogrzewanie i hydraulikę - mówi Thierry Garnier, CEO Grupy Kingfisher.

- Chociaż istnieje znaczna niepewność co do wpływu COVID-19, podejmujemy natychmiastowe i znaczące środki w celu ograniczenia naszych kosztów i ochrony naszej pozycji finansowej. Mamy silny bilans, znaczny zapas płynności i ograniczone zadłużenie finansowe - dodaje.

Jak czytamy w komunikacie, po wybuchu epidemii w Azji firma utworzyła centralny komitet do monitorowania i zarządzania ryzykiem. Ustanowiła także komitety we wszystkich swoich przedsiębiorstwach detalicznych. Komitety te monitorują wpływ na wszystkie obszary działalności firmy, a także zapewniają przestrzeganie publicznie dostępnych porad i szybkie wdrożenie odpowiednich zabezpieczeń.

- Wdrożyliśmy szereg działań w celu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa naszych pracowników, w tym ograniczenie podróży i spotkań, przyjęcie elastycznych warunków pracy dla współpracowników oraz zalecenie dla współpracowników i klientów dotyczące przestrzegania określonych protokołów ochrony zdrowia. Opracowano plany awaryjne w celu zapewnienia ciągłości obsługi klienta w sklepach i centrali, w tym zachęcanie do pracy z domu w stosownych przypadkach - dodaje Thierry Garnier.

Firma ma globalne biura zaopatrzenia w Chinach, innych krajach azjatyckich i Europie. - Około 25% naszego całkowitego kosztu sprzedanych towarów (COGS) pochodzi bezpośrednio z Dalekiego Wschodu. Pozyskujemy również z Europy Wschodniej i Zachodniej, w tym z Włoch (ok. 4% COGS), w ramach naszego łańcucha dostaw - dodaje.

- W Chinach ponad 95% fabryk naszych dostawców zostało ponownie otwartych, a moce produkcyjne zaczynają się odbudowywać. Ponadto około dwie trzecie naszych zamówień na produkty zewnętrzne i sezonowe zostało wysłanych przed chińskim Nowym Rokiem. W tej chwili ponad 85% złożonych zamówień ma mniej niż 4 tygodnie opóźnienia w stosunku do pierwotnego harmonogramu. We Włoszech, podczas gdy prawie wszystkie nasze fabryki dostawców są do tej pory otwarte, nadal pozostaje niepewność co do sposobu transportu towarów z regionu - czytamy dalej.

- Nasz zespół ds. zaopatrzenia grupy współpracuje z zespołami łańcucha dostaw naszego biznesu detalicznego, aby nadać priorytet wymaganiom w zakresie zaopatrzenia. Chociaż zdajemy sobie sprawę, że będą występować opóźnienia w dostawach towarów, ryzyko dostępności produktów jest obecnie uważane za możliwe do opanowania. Nasze zapasy netto na koniec lutego wyniosły 2,6 miliarda funtów, a dostępność zapasów na naszych głównych rynkach pozostaje wysoka - wyjaśnia.

Jak czytamy w informacji, do soboty 14 marca firma nie miała żadnego wpływu na popyt w związku z COVID-19. - W lutym 2020 r. Sprzedaż LFL Grupy wyniosła + 7,6% lub + 2,3%, wyłączając wpływ roku przestępnego. Przez pierwsze dwa tygodnie tego miesiąca (do soboty 14 marca włącznie) sprzedaż Grupy LFL była dodatnia, a wzrost we wszystkich firmach na naszych głównych rynkach, silnie wspierany przez sprzedaż e-commerce - tłumaczy. - Jednak w miarę rozprzestrzeniania się epidemii istnieje znaczna niepewność co do sprzedaży i popytu, a rządy centralne i przedsiębiorstwa podejmują działania mające na celu powstrzymanie i opóźnienie jego skutków.

Po ogłoszeniu przez rząd francuski, w sobotę 14 marca zamknięcia m.in. sklepów niespożywczych, począwszy od północy w niedzielę 15 marca, wszystkie 221 sklepów Kingfisher's Castorama i Brico Dépôt we Francji zostały zamknięte do wtorku 14 kwietnia włącznie.

Ponadto wszystkie 28 sklepów w Hiszpanii zostało również zamkniętych do niedzieli 29 marca włącznie, po ogłoszeniu przez rząd dwutygodniowego stanu wyjątkowego.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (6)

  • Piotr 2020-03-21 19:30:03
    To jest nienormalne , walczymy z epidemia , zamykamy zwykle centra handlowe a w marketach budowlanych bum . Czarno od klientów . Należy je jak najszybciej pozamykać
  • JA 2020-03-22 08:39:22
    Pewnie chodzi aby mieć obywatela pod kontrolą. Niech siedzi w domu i stuka w ścianę zamiast zacząć myśleć. A Castorama? U siebie zamknęli bo silne związki by ich zjadły. U murzynów liczą się słupki na tabelkach. A lokalny menager dostanie w nagrodę plakietkę jaki jest zajebisty i umrze z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku. Żenada.
  • Piotr T. 2020-03-25 20:27:48
    Również jestem za tym aby markety budowlane zamknąć na czas epidemi. Pod Castoramą, Leroy Merlin czy OBI jest co dziennie mega dużo samochodów a co za tym idzie że klientów również. Jak mamy się izolować? Ja do marketu budowlanego nie pójdę ale ktoś inny to robi gdzie następnie spotykamy się z tymi samymi klientami w sklepie/ markecie spożywczym... I tutaj jest łatwo dodać 2+2 ! Epidemi nie ma końca.... Jeśli mamy się izolować to wszyscy albo nikt ! Markety budowlane powinny być zamknięte!
  • Roman80 2020-03-28 11:34:12
    Wprowadzono zakaz wychodzenia z domu bez konkretnej potrzeby typu praca, apteka,podstawowe zakupy spożywcze. Jak to się ma do sytuacji w Castoramie, gdzie duża ilość niefrasobliwych klientów przychodzi kupić sobie ziemię, kwiatki, grille turystyczne, obraz na ścianę itp. Rozumiem zakup rury lub uszczelki, ale te wszystkie bzdety to nie są produkty niezbędne. Castorama współdziała w łamaniu obowiązujących przepisów. Ludzie powinni siedzieć w domu, a nie spacerować ze znajomymi i dziećmi po Castoramie. Jak rząd może na taki skandal pozwalać, chyba że ma w tym jakiś własny interes.
  • Ja 2020-03-30 22:30:17
    Pewne, że zamknąć i to całkowicie - bez sprzedaży internetowej bo po pierwsze będą kolejki po odbiór towaru a więc źródło zarażenia. A po drugie i tak pracownicy będą musieli dojeżdżać do pracy często komunikacją miejską i znów możliwość zarażenia siebie współpracowników i dalej rodzin oraz kolejnych ludzi w transporcie bądź sklepie spożywczym. A więc kolejne źródła zarażenia.
  • ERAZM 2020-07-30 16:31:57
    Niech ktoś sprawdzi co się teraz dzieje w Polsce.Nie czyszczone są wózki dla klientów ,wpuszczają bez maseczek,brak dystrybutorów z wodą ,a nie ma klimatyzacji .Komunikaty niczemu nie służą - bo nikt niczego nie przestrzega,handel najnaj (kasa,kasa).Pracownicy przepoceni ,ledwo dają rade.Francja i Hiszpania mogła z tym zrobić porządek(na ale Polskie Murzyny mogą na nich pracować).Coś z tym Rząd powinien zrobić.,to przez nich upadają Polskie firmy.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.237.183.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!