Dyrektor EPP przedstawił innowacje, które wprowadziła ostatnio jego firma w zarządzanych przez siebie galeriach i centrach handlowych.

- Staramy się budować shopping experience, czyli wartość dodaną z przebywania w danym miejscu – dokonywania zakupów i spędzania w nim czasu – wymieniał Czesław Jasiewicz. - Wszystkie nasze strony internetowe są mobilne, w części centrów handlowych posiadamy ekrany multimedialne, które zapewniają możliwość reklamy i dostarczają informacji o wydarzeniach w centrum czy w mieście. Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy kilka lat temu standy multimedialne, czyli tzw. info kioski, gdzie klienci w dogodny sposób mogą sprawdzić ofertę sklepów, zobaczyć co ciekawego będzie się działo w rozrywce, sprawdzić repertuar kina, zobaczyć rozkład komunikacji miejskiej, jakie eventy będą się działy w centrum. Jako pierwsi na rynku wprowadziliśmy tzw. rabatomaty, czyli automatyczne moduły do skanowania paragonów fiskalnych, które umożliwiają bezobsługowe loterie na terenie centrum. To mechanizm prosprzedażowy, który na dziś jest już standardem na rynku – dodał Czesław Jasiewicz.

Nowością, które stanowią udogodnienie dla klientów centrów handlowych, jest pierwszy w Polsce multimedialny „kidsplay”, czyli multimedialna strefa zabaw, która pozwala na edukację dzieci w centrach handlowych. -  Pilotażowy program miał miejsce w Kielcach, teraz wprowadzamy go w kolejnych 12 galeriach – poinformował przedstawiciel EPP. Dodał, że firma planuje otwierać innowacyjne parkingi, by ułatwić klientom komunikację wewnątrz centrum. Parkingi nie będą wymagały biletu i kasy. – Będą one oparte o obraz z kamer i aplikację multimedialną, która sama pobierze opłatę - tłumaczył.

Jego zdaniem, ten szereg udogodnień samo w sobie jeszcze nie buduje „shopping experience”. - To doświadczenie zakupowe tworzą po prostu fajne galerie, które bardzo dobrze wyglądają i mają dobrze sprzedające się witryny najemców. Ważnym elementem jest także personalny doradca w sklepie, do którego mamy zaufanie. To ktoś, kto nie chce nam sprzedać tylko po to by sprzedać, traktując to jako jednorazową transakcję, ale ktoś, kto buduje relację, szczególnie w markach premium - dodał.

Jak oceniał, centra handlowe bardzo się zmieniły. - To już nie są sklepy typu fashion z elementem spożywczym. Centra czwartej generacji łączą ze sobą bardzo wiele funkcji, w tym przede wszystkim funkcję rozrywkową, która buduje pozytywne doświadczenia. Mocno nad tym pracujemy, np. obecnie jesteśmy na etapie projektowania w trzech centrach sklepów restauracyjnych, które będą dostarczały bardzo indywidualnych wrażeń – zdradził Czesław Jasiewicz.

EPP zarządza galeriami i centrami handlowymi o łącznej powierzchni 640 tys. metrów kw. W jego portfelu znajdują sie między innymi takie obiekty jak: Galeria Młociny, Galeria Echo, Galaxy Szczecin, centra M1.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl