PARTNERZY PORTALU

Tesco będzie najszybciej rosnącą siecią handlową

  • Autor: Portalspozywczy.pl
  • Dodano: 15 mar 2012 10:31

Według analiz IGD brytyjska sieć Tesco, z roczną stopą wzrostu (CAGR - liczony na podstawie prognoz wzrostu sprzedaży) na poziomie 6,8 proc., będzie w latach 2011/15 najszybciej rozwijającym się operatorem spożywczym wśród największych sieci handlowych na świecie, wyprzedzając Metro AG, Wal-Mart oraz Carrefour.

  • Autor: Portalspozywczy.pl
  • Dodano: 15 mar 2012 10:31
Mimo że Tesco jest najszybciej rozwijającą się siecią,

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wal-Mart nadal będzie największym globalnym detalistą o obrotach wynoszących 386,721 mld euro w 2015 roku (CAGR wynosi 4,85 proc.). Jest to niemal trzykrotna wartość sprzedaży Carrefour - 133,984 mld euro w tym samym okresie (4,21 proc. CAGR), podczas gdy obroty Tesco będą wynosić ok. 98,29 mld euro, a Metro AG - 81,12 mld euro (CAGR = 5,03 proc.).

- Kluczem do wzrostu dla tych globalnych detalistów będzie obecność na właściwych rynkach w odpowiednim czasie. Sieci te w coraz większym stopniu polegają na rynkach wschodzących, aby utrzymać silny wzrost. Sprzedaż za granicą będzie napędzana przez choćby takie rynki, jak Chiny, Ameryka Łacińska, Turcja i Indonezja. Handlowi giganci przewidują osiągnąć dwucyfrowy wzrost w wielu z nich w ciągu najbliższych trzech lat - powiedziała Joanne Denney-Finch, dyrektor zarządzająca IGD.

Jak czytamy w raporcie, Tesco będzie rozwijało się na rynku rodzimym poprzez ponowne skupienie się na jakości, poprawie serwisu i obniżeniu cen. Na rynkach międzynarodowych kluczowym elementem w strategii wzrostu Tesco będą działania, które przyniosły już sukces koncepcji w Wielkiej Brytanii, takich jak sklepy typu Express czy program Clubcard.

Silne międzynarodowe perspektywy rozwoju ma także sieć Wal-Mart. Firma będzie nadal rozwijać swoją globalną strategię e-commerce. Powołano nawet nowy globalny zespół w celu zbudowania lojalności konsumentów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.

Międzynarodowy rozwój będzie także kluczem do sukcesu Metro AG.

Czwarty z gigantów - francuski Carrefour - ma nowego prezesa, Georgesa Plassata, który ma poprowadzić sieć do zwiększenia sprzedży, poprzez wspieranie krajowego wzrostu z większym naciskiem na cenę. 

Więcej: www.portalspozywczy.pl


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.140.84
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!