Tesco nie ma możliwości dalszego cięcia cen
Trzy z czterech największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii (Tesco, Sainsbury's i Morrisons) nie mogą sobie pozwolić na dalsze obniżki cen, jeśli chcą zapobiec kolejnym spadkom przychodów w ciągu 12-18 miesięcy. Według agencji Moody’s, jedyną siecią, która ma zasoby finansowe pozwalające na cięcia cen jest Asda.
"Wielka czwórka" czyli Tesco, Asda, Sainsbury i Morrison już przeznaczyły setki milionów funtów na próby powstrzymania spadków sprzedaży, zwiększenia konkurencyjności w stosunku do sieci Aldi i Lidl.
Pomimo, że obniżki cen pomogły supermarketom odzyskać klientów, nie zatrzymały wzrostu rentowności sklepów działających pod szyldem Lidl i Aldi.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
Zdaniem analityków istnieje ryzyko, że niektórzy uczestnicy rynku będą nadal starali się bronić swoich udziałów w rynku poprzez znaczne obniżki cen, prowokując podobne działania ze strony konkurentów.
Moody przewiduje, że Aldi i Lidl będą zwiększać swój udział w brytyjskim rynku przez następny rok, do czasu aż osiągną 12-15 proc. udziały w rynku.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.