Tesco rozwija się dzięki e-commerce
Pomimo spadków sprzedaż like-for-like w Polsce, Tesco widzi szanse na wzrosty w naszym kraju. Ich motorami ma być dynamiczny wzrost sektora e-handlu oraz wzrost popularności formatów mniejszych sklepów. Grupa chce rozwijać dział produktów świeżych i mody pod marką F&F - poinformowała Tesco w raporcie "Annual Report and Financial Statements 2014".
Tesco upatruje wzrostu segmentu e-handlu. W związku z tym, że segment ten jest jeszcze w powijakach w Europie Środkowej i Azji, grupa spodziewa się, że w dalszym ciągu będzie rosnąć. Władze brytyjskiej grupy podają przykład Polski gdzie sprzedaż on-line w okresie od 2008 r. do 2011 r. podwoiła się i oczekuje się, ponownego zdublowania sprzedaży w 2014 roku.
Sprzedaż Tesco w roku obrotowym 2013/14 (52 tygodnie zakończone 22.02.2014 r.) wyniosła 70,9 mld funtów, co oznacza 0,3-proc. wzrost w przypadku rzeczywistych kursów walut oraz spadek o 0,2 proc. (stałe kursy walut). Sprzedaż w Europie wyniosła 10,8 mld funtów, a to oznacza spadek o 0,4 proc. w rzeczywistych kursach walut i o 2 proc. w przypadku stałych kursów. Zysk operacyjny grupy wyniósł 3,3 mld funtów (spadek o 6 proc. w przypadku rzeczywistych kursów walut i o 6,7 proc. przy stałych kursach), z czego 238 mln funtów pochodziło z rynków europejskich (spadek odpowiednio o 27,7 proc. i 32,8 proc.).

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.