Osobne biuro lub magazyn. Księgowość, reklama i wsparcie marketingowe zlecane fachowcom, a nie robione własnym sumptem. To wszystko oznaki, że e-biznes wyszedł z fazy zajęcia “po godzinach”, a stał się firmą z prawdziwego zdarzenia. Dlatego Shoper w ostatnim badaniu sporządzonym na potrzeby Raportu 2018 “Multiwyzwania” postanowił zapytać użytkowników o te kwestie. Udział w ankiecie kilkuset respondentów pozwolił na zebranie i przeanalizowanie odpowiedzi od wielu sprzedawców oraz przyjrzenie się trendom branży e-commerce.
Dane pokazują, że chociaż 49 proc. sprzedawców prowadzi e-sklep samodzielnie, a 71 proc. z nich działa krócej niż 3 lata, to właśnie wraz z “wiekiem” sklepu szybko rośnie liczba zaangażowanych w niego osób. Nowe sklepy to w 67 proc. samodzielne inicjatywy. W przypadku sklepów 5-letnich lub starszych już tylko w co czwartym właściciel działa sam, 29 proc. ma wspólnika, pozostali zatrudniają kilku pracowników, z czego aż 13 proc. ma ich więcej niż pięcioro. O połowę wzrasta też w tym czasie liczba sprzedawców deklarujących, że sklep jest dla nich głównym lub znacznym źródłem dochodu.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze