PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


To nie e-zakupy są zagrożeniem dla centrów handlowych, ale nudny handel

To nie e-zakupy są zagrożeniem dla centrów handlowych, ale nudny handel
Renata Kinde-Czyż, prezes zarządu Metro Properties
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 wrz 2020 10:48

Z jakimi wyzwaniami mierzy się branża centrów handlowych i co przyniesie "nowa rzeczywistość" - o tym Renata Kinde-Czyż, prezes zarządu Metro Properties, która będzie prelegentką Property Forum 2020 (14-15 września, hotel Sheraton w Warszawie, www.propertyforum.pl).

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 11 wrz 2020 10:48

O przyszłości rynku handlowego porozmawiamy podczas sesji Handel w galeriach – jaki będzie? COVID-19 przyspieszył rewolucję, która była już na horyzoncie. Jak zmieni się ekosystem centrów handlowych?

Pandemia mocno uderzyła w rynek centrów handlowych, dynamiczny rozwój e-commerce kładzie się cieniem na przyszłości wielu obiektów. Co dziś - w obliczu tych i innych elementów „nowej rzeczywistości” jest największym wyzwaniem dla właścicieli i zarządców centrów handlowych?

Renata Kinde-Czyż: Wszyscy uczestnicy rynku centrów handlowych bardzo ucierpieli z powodu lockdownu. W czasach, kiedy większość sklepów była zamknięta i klienci obawiali się chodzić na zakupy zupełnie naturalną rzeczą jest, że handel przeniósł się do netu. Nie było innego wyjścia! Dzisiaj jednak centra są otwarte i klienci wracają. W naszych obiektach frekwencja klientów praktycznie osiągnęła poziom sprzed lockdownu. Klienci chcą robić zakupy w obu kanałach: offline i online. W ofercie każdego uczestnika tego rynku, a więc zarówno najemców jaki i zarządców/właścicieli, oba te kanały powinny się przenikać w sposób niemal niezauważalny dla klienta. Klient tego wymaga i tego od nas oczekuje. Jeśli chcemy, żeby do nas wracał musimy zapewnić jego maksymalną satysfakcję online i offline. To nie zakupy online są zagrożeniem, tylko nudny handel, który ma nieatrakcyjne produkty, ceny czy serwis. To ten handel, gdzie liczą się tylko krótkoterminowe wzrosty i zyski i gdzie zapomina się o budowaniu coraz lepszych doświadczeń klientów w obcowaniu z firmą teraz i w przyszłości. Warto zastanowić się nad pytaniem, dlaczego niektóre firmy upadają. Czy faktycznie zabija je online czy po prostu lekceważenie zmian zachodzących na szeroko rozumianym rynku?

Jakie inne zmiany czekają centra handlowe „nowej rzeczywistości”?

Takie, które przyniosą nowe trendy i zmieniające się zwyczaje konsumentów. Jeśli nie nadążymy z takich czy innych przyczyn, to niektóre obiekty będą musiały się przebranżowić, zmienić swoje przeznaczenie całkowicie lub częściowo w zależności od ich lokalizacji. Wszystko będzie zależało od potrzeb i rozwoju rynku w danym segmencie. Będą mogły tam powstać biura, szpitale, kliniki, akademiki, ośrodki rozrywki, centra nowoczesnej edukacji, itd. W jeszcze innych powstaną nowe usługi, także takie, których jeszcze nie ma. Może wynajem powierzchni na dni i godziny? A może zakupy na abonament? Niewykluczone, że dla niektórych przeobrażeń potrzebne będą również zmiany w architekturze, np. centra handlowe typu „Drive Thru”.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!