Tomasz Suchański, Żabka Polska na EEC Online: Każdy biznes musi przeformułować swoje funkcjonowanie
Po początkowym etapie walki z koronawirusem, powoli przechodzimy do etapu „nowej normalności”. W tej sytuacji kluczowe dla biznesu, w tym także dla sieci handlowych, są trzy kwestie: elastyczność, transformacja cyfrowa oraz społeczna odpowiedzialność - mówił podczas EEC Online Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.
- Mamy już 65. dzień epidemii koronawirusa w Polsce. Mówi się, że pandemia wpłynie in minus na światową gospodarkę na około 10-15 proc. To więcej niż w czasach wielkiego kryzysu w latach 20. XX wieku. To oznacza, że kryzys ma ogromny wpływ na nas wszystkich, dotyka wszystkie kraje i każdą branżę, wszystkich ludzi. Musimy się przygotować także na to, że będą zachodzić znaczące zmiany w zachowaniach klientów – mówił Tomasz Suchański podczas debaty "Nowa gospodarka, nowy świat", która odbyła się 18 maja w ramach EEC Online.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
Jego zdaniem, największe problemy będą miały firmy tam, gdzie są duże skupiska ludzi i gdzie są ograniczenia pod względem przestrzeni, na której ludzie mogą przebywać. – Tam biznesy będą musiały znaleźć nową formułę swego funkcjonowania. Jak np. kina, które wirus dotknął w ogromnym stopniu - wiele z nich musiało przenieść się do sieci na platformy takie jak Netflix. Każdy biznes musi teraz przeformułować swoje funkcjonowanie. Spojrzeć na bazę klientów, którą obsługuje i zastanowić się, jak ta sytuacja zmieni ich zachowania. To dotyczy także naszych firm – mówił prezes Żabka Polska.
Druga sprawa to transformacja cyfrowa. - Koronawirus spowoduje, że procesy, które wcześniej były rozłożone na lata, znacząco przyspieszą i będzie to kwestia miesięcy o ile nie tygodni: e-commerce, click&collect, home delivery – towszystko co branża spożywcza zaczyna już wdrażać i znacząco przyspiesza te działania – mówił Tomasz Suchański.
- Trzecia rzecz bardzo istotna to społeczna odpowiedzialność biznesu. Jeśli do tej pory ktoś o tym nie myślał, to teraz jest to słowo – klucz. Trzeba zastanowić się, jaką odpowiedzialność ma biznes w stosunku do społeczeństwa i kraju w którym funkcjonuje? - podsumowuje na EEC Online Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.
Program EEC Online (18-20 maja) obejmuje blisko 20 zróżnicowanych bloków tematycznych pokazujących pełne spektrum problemów gospodarczych i społecznych czasu pandemii. Debaty online, rozmowy na żywo, porady ekspertów, profesjonalne studio kongresowe.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.