PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Trendy przyszłości w branży retail. Jak reagować na zmiany?

Trendy przyszłości w branży retail. Jak reagować na zmiany?
Nawyki zakupowe Polaków zmieniają się, a handel jest pod coraz większą presją nowych oczekiwań swoich klientów. fot. Sescom
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 lis 2020 15:41

E-commerce w Polsce znacząco przyspieszył. Postępująca digitalizacja wymaga od handlu błyskawicznego dostosowania się do nowej rzeczywistości, co wiąże się ze zmianami technologicznymi, ale nie tylko. Nawyki zakupowe Polaków zmieniają się, a handel jest pod coraz większą presją nowych oczekiwań swoich klientów. - Retail się zmienia, a my wspieramy te zmiany – mówi dla PropertyNews.pl Marek Kwiatkowski, dyrektor handlowy w Sescom. - Customer experience w wydaniu 2021 to jedno z haseł przewodnich dla rynku Facility Management.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 lis 2020 15:41

Utrzymanie konkurencyjnej pozycji na rynku retail zależy, m.in. od zrozumienia trendów i odpowiedniego reagowania z nastawieniem na zwiększanie efektywności, a nie szybkie cięcie kosztów, bez względu na konsekwencje długoterminowe – takie działania mogą być zgubne. Od czego zacząć więc projektowanie nowych usług Facility Management, by szybko reagować na zmiany?

Marek Kwiatkowski: Rynek zmierza w stronę płynnego, multikanałowego doświadczenia, sklepów autonomicznych, monitoringu procesów w czasie rzeczywistym, przewidywania awarii zamiast reagowania na te, które już wystąpiły, coraz szybszych dostaw z lokalnych magazynów, rosnącej efektywności – w tym efektywności energetycznej. Klienci zmienili nawyki zakupowe, rytm i formę robienia zakupów, wybierają inne niż jeszcze rok temu formy dostaw – mam tu na myśli zwiększone zainteresowanie zakupami z dostawą do domu lub odbiorem osobistym zakupów zamówionych on-line. Te zmiany są nie do zatrzymania, będą postępować. Pierwsze przyspieszenie zmian widać było po ograniczeniu handlu w niedziele, ale to pandemia zdecydowanie popchnęła nas naprzód. Warto zauważyć, że mimo istotnego wzrostu handlu w sieci, klient nadal chce i potrzebuje odwiedzania sklepów w realu. Lubimy mieć „wybór”: kupić on-line, czy iść do sklepu. Forma osobistych odwiedzin w np. galeriach handlowych nabrała nowego znaczenia: są bardziej doceniane i wyczekiwane. Wyzwaniem jest zwiększanie efektywności biznesu przy jednoczesnym zapewnieniu konsumentowi pozytywnych doświadczeń zakupowych. Customer experience w wydaniu 2021 to jedno z haseł przewodnich dla rynku Facility Management: zakupy mają być komfortowe, bezpieczne, szybkie, dopasowane do potrzeb, z dużym wachlarzem wyboru produktów, świetną i kompetentną obsługą, najlepiej kilkoma opcjami płatności i dostaw.

Pandemia ma nierówny wpływ na branżę retail. Dla jednych ostatnie miesiące to duże straty, dla innych ogromne zyski, jeszcze inni wykorzystują ten czas na wprowadzanie zmian, które staną się nowym wymogiem ze strony klienta. Jakie zatem, z perspektywy Facility Management, COVID-19 rzucił wyzwania branży retail?


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.138.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!