PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

TXM ma plan

TXM ma plan
Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM.(mat.pras.)
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 kwi 2018 11:39

TXM robi podsumowanie. W 2017 r. zaszły w spółce znaczące zmiany kadrowe oraz organizacyjne. Nowy zespół TXM postanowił sobie cel poprawić sprzedaż oraz przywrócić  sprawność operacyjną przy zoptymalizowanych kosztach. - Mamy konkretny plan oraz zidentyfikowane obszary do popraw – mówi Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 kwi 2018 11:39

Nowy zarząd spółki rozpoczął w czwartym kwartale szereg inicjatyw, które mają skierować spółkę na ścieżkę ponownego wzrostu i trwałej rentowności.

- Wspólnie zainicjowaliśmy działania, które – w co mocno wierzymy – będą lekiem na problemy, z którymi w 2017 r. borykała się spółka. Mamy konkretny plan oraz zidentyfikowane obszary do poprawy. Ciężko pracujemy nad jakością asortymentu, sprawnością operacyjną oraz komunikacją z dotychczasowymi, jak i nowymi Klientami. Dużo uwagi poświęcamy też na dostosowanie kosztów funkcjonowania sieci do poziomu realizowanej sprzedaży. Te starania przełożą się na zwiększenie liczby kupujących w sklepach oraz wzrost sprzedaży w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sklepów, a w konsekwencji doprowadzą do rentowności Spółki – mówi Marcin Gregorowicz, prezes zarządu TXM.

Pomimo wzrostu przychodów o 2 proc. r/r do 387 mln zł, TXM zanotował w roku 2017 stratę netto. Jednym z głównych powodów pogorszenia wyników był trudny proces wdrożenia nowego systemu wspomagającego zarządzanie przedsiębiorstwem klasy ERP, który miał miejsce w I i II kwartale ubiegłego roku. Spowodowało to istotne zaburzenia w funkcjonowaniu procesów logistycznych, a w konsekwencji zatowarowania sklepów. Obecnie system działa już poprawnie, umożliwiając implementację nowych rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania biznesu.

Do kłopotów z wdrożeniem systemu dołożyła się niska atrakcyjność oferty oraz nieoptymalne zatowarowanie pomiędzy poszczególnymi formatami sklepów. Wymusiło to pogłębione wyprzedaże towaru w III kwartale, co jeszcze bardziej pogorszyło wynik. W końcówce roku 2017 Zarząd skupił szczególną uwagę na tych dwóch obszarach.

- Poprawiający się cykl rotacji zapasów obrazuje, iż zarządzanie nimi jest konsekwentnie poprawiane. Jednocześnie wprowadzamy i intensyfikujemy procesy zwiększające marżę handlową, wśród których priorytetem jest zwiększenie udziału importu oraz precyzyjne i skuteczne planowanie cyklu życia produktu - mówi Marcin Łużniak, wiceprezes zarządu TXM.

- Jednym z kluczowych zadań, jakie przed sobą postawiliśmy i które konsekwentnie realizujemy jest poprawa struktury i jakości asortymentu, którą już teraz dostrzegamy. Nastąpiła głęboka modyfikacja jego planowania i budowania, która uwzględnia nie tylko potrzeby zakupowe klientów, ale także ma za zadanie budowanie ich lojalności. Pracujemy również nad odbiorem naszej oferty wewnątrz sklepu, jak i na zewnątrz, stosując narzędzia visual merchandisingu oraz - w coraz większym stopniu - nowe kanały marketingowe - dodaje Agnieszka Smarzyńska, wiceprezes zarządu TXM.

Sieć TXM na koniec marca składała się z 399 sklepów własnych o łącznej powierzchni 106,2 tys. mkw i była o 3 proc. większa niż na koniec marca 2017 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, w Rumunii i na Słowacji.

 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.218.67.1
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!