PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Ulice handlowe wytworzą nowy typ przestrzeni?

Ulice handlowe wytworzą nowy typ przestrzeni?
mat.pras. OPG
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 maj 2020 11:42

Choć w miarę rozwoju galerii handlowych od lat wieszczy się naturalny kres ulic kupieckich, te zdołały przetrwać. Zdaniem analityków, pomimo aktualnych zawirowań w sektorze retail, centra miast mogą przyczynić się wręcz do odbudowy popytu konsumpcyjnego. A to z kolei sprzyjać będzie rozwojowi nowego typu projektów na rynku nieruchomości.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 maj 2020 11:42

Skutki gospodarcze aktualnej sytuacji trudno na dzień dzisiejszy dokładnie policzyć. Ponad połowę powierzchni w centrach i galeriach handlowych, które decyzją rządu zostały zamknięte na ponad miesiąc, stanowią marki modowe. Jak wynika z szacunków firmy PwC, ich straty spowodowane pandemią koronawirusa w Polsce mogą wynieść od blisko 11 aż do 32 miliardów złotych1. A nie można zapominać o dziesiątkach tysięcy firm z innych branż, nierzadko lokalnych biznesów, które mają tylko jedną czy dwie lokalizacje i w dużym stopniu są uzależnione od ruchu w danym miejscu.

– Zmniejszenie obrotów sklepów w galeriach skłoni najemców do zmiany strategii handlowej na rzecz bardziej kameralnych lokalizacji – ocenia Monika Hryniewicz, Head of Leasing w firmie OPG Property Professionals. – Najszybciej zareagowała marka H&M, która mogła wpuścić klientów wcześniej m.in. do nowego sklepu przy wrocławskiej starówce. Obserwując wyjścia z galerii kolejnych najemców, spodziewamy się większej dywersyfikacji użytkowanych powierzchni, która pozwoli firmom na większą elastyczność biznesu w obliczu potencjalnych kryzysów w przyszłości – dodaje.

Zdaniem ekspertów, „owocem” aktualnej sytuacji będzie rozwój miastotwórczych projektów realizowanych w centrach polskich miast. Będą one łączyć zalety lokalizacji high street z wygodą zakupów w tradycyjnej galerii handlowej. Jako przykład podają nadchodzący budynek Fern przy ulicy Piotrkowskiej w Łodzi. Ze względu na położenie przy głównym deptaku miasta, obiekt ma stanowić realną alternatywę dla marek z branży mody, designu, wyposażenia wnętrz, czy health & beauty.

– Postawiliśmy na hybrydowy charakter przestrzeni – podkreśla Monika Hryniewicz. – Oznacza to, że odnajdą się tu zarówno marki premium, którym udostępniamy salony z dużymi witrynami i bezpośrednimi wejściami od ulicy Piotrkowskiej, jak również mniejsi projektanci, którzy do dyspozycji otrzymają kameralną galerię na piętrze oraz showroomy znajdujące się w prześwicie bramowym. Można powiedzieć, że jest to nowy gatunek powierzchni w obrębie wielofunkcyjnego projektu OFF Piotrkowska Center – jednego z najpopularniejszych adresów w mieście – dodaje specjalistka odpowiedzialna za komercjalizację inwestycji.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.97.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!