UOKiK: Supermarkety i dyskonty nie są konkurencją dla hipermarketów
Cechą charakterystyczną rynku HSD (hipermarkety, supermarkety i dyskonty) jest występująca asymetryczność konkurencji, która oznacza, że o ile większe formaty wywierają istotną presję konkurencyjną na formaty mniejsze, o tyle wpływ mniejszych formatów (supermarkety, dyskonty) na największy format sklepów (hipermarkety) jest ograniczony - czytamy w wyjaśnieniach UOKiK-u ws. nabycie 11 sklepów MarcPol przez Biedronkę.
Zdaniem prezesa urzędu na rynku HSD mamy do czynienia z konkurencją bądź też substytucją, pomiędzy poszczególnymi formatami sklepów, tylko „w jedną stronę". Oznacza to, że o ile hipermarkety spotykają się z ograniczoną presją konkurencyjną ze strony pozostałych placówek, to zarówno supermarkety, jak i dyskonty muszą się liczyć z presją ze strony hipermarketów.
- W rezultacie otrzymujemy dwa produktowe rynki właściwe istotne w niniejszej sprawie (red. MarcPol i Biedronka): rynek hipermarketów oraz rynek HSD. Takie podejście do definiowania rynków właściwych w przypadku koncentracji sklepów wielkopowierzchniowych widoczne jest w orzecznictwie organów brytyjskich oraz ich badaniach - czytamy w decyzji.
© Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.