PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


USA: North Face, Patagonia i REI rezygnują z reklam na Facebooku

USA: North Face, Patagonia i REI rezygnują z reklam na Facebooku
Fot. Shutterstock, Cineberg
  • Autor: PAP
  • Dodano: 23 cze 2020 09:55

Firmy North Face, Patagonia i REI w odpowiedzi na apel organizacji na rzecz praw obywatelskich zrezygnowały z zamieszczania reklam w serwisie społecznościowym Facebook w lipcu. Aktywiści twierdzą, że Facebook nie robi wystarczająco dużo, by ograniczyć treści rasistowskie pojawiające się w serwisie.

Amerykańskie przedsiębiorstwa odpowiedziały na apel na Twitterze.

Firma North Face poinformowała w piątek, że bojkotuje zarówno Facebook, jak i należący do niego Instagram.

Marka Recreational Equipment, Inc. (REI) tego samego dnia ogłosiła, że rezygnuje ze wszystkich reklam na Facebooku i Instagramie w lipcu. "Od 82 lat przedkładamy ludzi nad zyski" - stwierdziła.

W niedzielę do bojkotu przyłączyła się Patagonia. Jak dodała, rezygnuje z reklam "co najmniej do końca lipca" i oczekuje na "znaczące działania" ze strony giganta.

"Głęboko szanujemy decyzję każdej marki i koncentrujemy się na ważnej pracy polegającej na usuwaniu mowy nienawiści i dostarczaniu informacji dotyczących głosowania" - poinformowała Carolyn Everson, wiceprezes Facebooka ds. marketingu, w oświadczeniu przekazanym mediom.

Kampania Stop Hate For Profit, którą zorganizowały Liga Antydefamacyjna (ADL), Krajowe Stowarzyszenie na Rzecz Popierania Ludności Kolorowej (NAACP), Color of Change, Common Sense, Free Press i Sleeping Giants, została zainicjowana w środę. Tego dnia ukazało się ogłoszenie w "Los Angeles Times", w którym organizatorzy akcji zaapelowali do firm o niereklamowanie się na Facebooku w lipcu.

W ogłoszeniu stwierdzili między innymi, że Facebook "pozwolił na podżeganie do przemocy wobec protestujących walczących o sprawiedliwość" po tym, jak zginęli George Floyd, Breonna Taylor, Tony McDade, Ahmaud Arbery, Rayshard Brooks i inni, a także "wzmocnił białych nacjonalistów", włączając do swojego programu sprawdzania faktów "źródła o znanych związkach ekstremistycznych".

Jak podała w środę agencja AP, organizatorzy kampanii chcą wywrzeć presję społeczną, aby Facebook "przestał generować przychody z nienawistnych treści", zapewnił większe wsparcie ofiarom rasizmu oraz zwiększył bezpieczeństwo grup prywatnych na platformie.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.67.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!