Vistula liczy zyski


Przychody ze sprzedaży grupy Vistula w I półroczu 2018 roku wyniosły 353,4 mln zł i były o 45,4 mln zł (14,7 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie poprzedniego roku. W obydwu podstawowych segmentach działalności (odzieżowym i jubilerskim) grupa zanotowała wzrost sprzedaży.
Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w I półroczu 2018 roku wyniosły 217,8 mln zł i były o 24,5mln zł (tj. o 12,7 proc.) wyższe od przychodów osiągniętych za okres I półrocza 2017 roku.
- Wzrost sprzedaży detalicznej związany jest z dynamicznym rozwojem sieci sprzedaży. Nowo otwierane salony powodują wzrost powierzchni handlowej generującej wyższe przychody – tłumaczy spółka w raporcie półrocznym.
W I półroczu 2018 roku nastąpiło zmniejszenie sprzedaży B2B (-0,9 mln zł) w porównaniu do I półrocza 2017 roku. Jak wyjaśnia firma, Vistula Group skupia się na rozwoju sprzedaży detalicznej, gdzie marża sprzedaży towarów jest znacząco wyższa niż w przypadku przerobu uszlachetniającego oraz sprzedaży B2B.
Zysk brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego w I półroczu 2018 roku wyniósł 109,1 mln zł i był o 11 proc. wyższy od wygenerowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Marża brutto zmniejszyła się o 0,8 p.p. do poziomu 50,1 proc. w stosunku do I półrocza 2017 roku.
Vistula Group w ramach segmentu odzieżowego uzyskała 7,1 mln zł zysku netto w I półroczu 2018 roku w stosunku o 5,8 mln zł zysku netto w I półroczu 2017 roku. Wyższy wynik finansowy to efekt korzystniejszego salda wyniku działalności finansowej r/r.
Z kolei w segmencie jubilerskim przychody w okresie I półrocza 2018 roku wyniosły 135,7 mln zł i były wyższe od wyników segmentu zanotowanych w I półroczu 2017 roku o 20,8 mln zł (18,1 proc.). Wzrost sprzedaży segmentu jubilerskiego został osiągnięty poprzez wzrost powierzchni sprzedaży, a także dzięki zwiększonemu zatowarowaniu salonów zarówno w ujęciu ilościowym jak i jakościowym.
Zysk brutto na sprzedaży segmentu jubilerskiego w I półroczu 2018 roku wyniósł 69,2 mln zł i był o 15 proc. wyższy od wygenerowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. Marża brutto spadła o 1,3 p.p. i wyniosła 51,0 proc. w I półroczu 2018 roku w stosunku do 52,3 proc. w I półroczu 2017 roku. Spadek marży brutto związany z wyższym udziałem zegarków w sprzedaży oraz głębsze wyprzedaże r/r.
Wynik netto segmentu jubilerskiego w I półroczu 2018 roku wyniósł 7,2 mln złw stosunku do 7,5 mln złw I półroczu 2017 roku. Niższy wynik finansowy netto osiągnięto w wyniku niekorzystnego salda różnic kursowych w I półroczu 2018 roku.
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.