PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


VRG aktualizuje scenariusz. Przez lockdown roczna sprzedaż mniejsza nawet o 25 proc.

VRG aktualizuje scenariusz. Przez lockdown roczna sprzedaż mniejsza nawet o 25 proc.
Andrzej Jaworski, prezes zarządu VRG SA
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 lis 2020 13:01

Trzeci kwartał 2020 roku był dla VRG czasem ożywienia, po niezwykle trudnym dla całej branży wiosennym zamknięciu sklepów (lock-down) w centrach handlowych. Spółka konsekwentnie odbudowywała popyt i sprzedaż. Niezależnie od pandemii VRG wypracowała w kwartale wzrost zysku do 5 mln zł, w porównaniu ze stratą 1,8 mln rok wcześniej. Pomimo znacznie mniejszego niż w roku poprzednim ruchu w centrach handlowych (spadek o ok 20 proc. r/r) w okresie lipiec-wrzesień, spółka realizowała sprzedaż ponad zakładany wówczas scenariusz bazowy.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 10 lis 2020 13:01

- Mamy dobre kolekcje, z asortymentem dopasowanym do aktualnych oczekiwań konsumentów. Odrobiliśmy lekcję z pierwszego lockdownu i wiemy jak skutecznie reagować w sytuacji, kiedy administracyjny zakaz uniemożliwia nam obsługę klientów w sklepach stacjonarnych. Pod względem produktowym, operacyjnym i logistycznym jesteśmy przygotowani aby stawić czoła trudnościom jakie powoduje pandemia. Tym niemniej brak możliwości sprzedaży w offline w listopadzie, a tym bardziej w grudniu, będzie miał nieuchronny wpływ na wynik, który spółka wypracuje na koniec roku. Ostatni kwartał jest w handlu zbyt istotny – komentuje Andrzej Jaworski, prezes zarządu VRG S.A. ­

Stopniowa odbudowa sprzedaży stacjonarnej

VRG z sukcesem wprowadzała w trzecim kwartale nowe kolekcje odzieżowe, rozszerzając asortyment o produkty z naciskiem na segment casual. Jednocześnie odnotowano stabilizację r/r sprzedaży odzieży formalnej, dzięki możliwości organizacji ślubów i innych uroczystości rodzinnych, co odczuła przede wszystkim marka Vistula. Niezależnie od odbudowy ruchu w centrach handlowych, nadal rósł udział sprzedaży online.

Mocny wynik odnotował segment jubilerski. W.Kruk był liderem sprzedaży  zarówno w Internecie, jak i w sklepach stacjonarnych. Marka uzyskała sprzedaż zł/mkw. na m-c w wysokości 3 169 zł (8,6 proc. wzrost r/r), na co wpływ miały wzrosty w sprzedaży biżuterii złotej oraz zegarków luksusowych. Wsparciem dla sprzedaży były także nowości w asortymencie W.Kruk, w tym kolejna odsłona ambasadorskiej kolekcji Freedom, przygotowanej we współpracy z Martyną Wojciechowską.

W konsekwencji VRG zakończyła trzeci kwartał sprzedażą na poziomie 249,4 mln, zaledwie 0,7 proc. niższą niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Dzięki nowemu asortymentowi na sezon jesień-zima i powrotowi klientów do salonów stacjonarnych udało się w porównaniu z drugim kwartałem poprawić marżę. Wyniosła ona 49,1 proc., czyli o 1,9 p.p. mniej r/r (dla porównania marża brutto w 2Q20 wyniosła 46,9 proc.). Dzięki temu spółka odrabiała spadki w sprzedaży i zysku, spowodowane przez covid-19 i pierwszy lock-down. W ciągu 9 miesięcy b.r. VRG wypracowała sprzedaż o 15,5 proc. niższą, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego (przy spadku 23,2 proc. r/r na koniec pierwszego półrocza 2020).


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Romek 2020-11-12 17:58:41
    Prezesik z pisu .....już u was nie kupuje

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.147.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!