PARTNERZY PORTALU


W 2011 roku Biedronka otwierała nowy sklep średnio co 36 godzin

  • Autor: Portalspozywczy.pl
  • Dodano: 08 mar 2012 15:16

Dzięki konsekwentnemu rozwojowi sieci sklepów Biedronka na polskim rynku w 2011 r., wzrosła wartość sprzedaży i zysk jej właściciela - grupy Jeronimo Martins. Sieć Biedronka wygenerowała w ubiegłym roku niemal 59 proc. łącznej sprzedaży Grupy, pozwalając JM zamknąć 2011 rok wzrostem sprzedaży skonsolidowanej o 13,2 proc., do wartości ponad 9,8 mld euro.

  • Autor: Portalspozywczy.pl
  • Dodano: 08 mar 2012 15:16
Skonsolidowana sprzedaż sieci sklepów Biedronka wzrosła o 24,2 proc. (w PLN) w porównaniu z 2010 r. Obroty sieci Biedronka wyniosły 23,8 mld zł (ok. 5,8 mld euro), co stanowi niemal 59 proc. całkowitych obrotów Grupy (w 2010 r. obroty sieci Biedronka wyniosły 4,8 mld euro).

W 2011 r. Biedronka zrealizowała ambitny plan ekspansji w Polsce otwierając 239 nowych sklepów i modernizując 99. W ubiegłym roku średnio co 36 godzin otwierany był nowy sklep Biedronki. Pozwoliło to sieci umocnić swoją pozycję lidera na polskim rynku i zakończyć 2011 rok liczbą 1873 lokalizacji. Skala nakładów inwestycyjnych w Polsce w ubiegłym roku osiągnęła poziom 312 mln euro.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć sklepów i staramy się wychodzić naprzeciw potrzebom naszych klientów, m.in. dzięki inwestycjom w nowy układ i lepszą ergonomię placówek. To właśnie dzięki klientom nasz rozwój jest możliwy, dlatego chcemy zapewnić im jeszcze większy komfort zakupów - mówi Tomasz Suchański, dyrektor generalny sieci sklepów Biedronka. - Około 3 mln klientów codziennie odwiedza sklepy Biedronka i ta liczba systematycznie rośnie - dodaje.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Biedronka stale analizuje nawyki żywieniowe Polaków, które charakteryzuje zwiększający się udział świeżych produktów w standardowym koszyku. W reakcji na te zmiany, w ostatnim kwartale 2011 r. rozpoczęto proces zmiany wizerunku oraz wystroju i ergonomii sklepów Biedronki. Zmieniono układ produktów w kierunku lepszego wyeksponowania produktów świeżych, takich jak nabiał, warzywa owoce, pieczywo. Nowy układ był testowany w 195 sklepach i po pozytywnych rezultatach, od początku 2012 r. zaczął być wprowadzany w całej sieci.

Rok 2011 był okresem umacniania pozycji Biedronki na polskim rynku. JMD jest obecnie największą spółką sektora spożywczego w Polsce i czwartą pod względem sprzedaży wśród przedsiębiorstw niefinansowych.

Wyniki uzyskane przez Biedronkę w 2011 r, potwierdzają rolę działalności w Polsce jako głównego źródła wzrostu i zysku całej Grupy, przy czym strategicznym priorytetem pozostaje otwarcie 3000 lokalizacji do końca 2015 r.
Wyniki całej Grupy Jeronimo Martins pokazują, że w 2011 r. EBITDA Grupy wzrosła o 16 proc. proc. do 722 mln euro, zaś skonsolidowany zysk netto o 21 proc. do 340,3 mln euro.

Więcej: www.portalspozywczy.pl


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.6.131
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!