PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


W czerwcu za zakupy w sklepie płaciliśmy więcej niż rok temu

W czerwcu za zakupy w sklepie płaciliśmy więcej niż rok temu
shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 20 lip 2020 16:00

Mimo, że w czerwcu br. klienci w sklepach małoformatowych do 300 m kw. płacili za zakupy o 9 proc. mniej niż w maju, to w porównaniu z czerwcem ub.r. przy kasie musieli zostawić o 20 proc. więcej - poinformowała w poniedziałek Polska Izba Handlu.

Zgodnie z opublikowanymi danymi PIH i CMR Panel, w czerwcu br. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. była o 1 proc. niższa niż w rekordowo upalnym czerwcu 2019 r., natomiast liczba transakcji obniżyła się w tym czasie o 18 proc.

Jak dodano, dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m kw. w czerwcu wzrosła miesiąc do miesiąca o 0,3 proc. z kolei rok do roku spadła o 1 proc. W tym samym okresie 2019 roku dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych wzrosła rok do roku o 9,4 proc.

PIH poinformowała, że mimo wzrostu liczby transakcji (w czerwcu o 10 proc. większa niż w maju), to średnia wartość paragonu spadła. W czerwcu klienci płacili średnio 17,84 zł, o 9 proc. mniej niż w maju. Izba zwróciła jednak uwagę, że klienci musieli zostawić o 20 proc. więcej pieniędzy przy kasie niż w analogicznym okresie 2019 roku.

"Wyższa wartość paragonu to w dużej mierze efekt wzrostu cen, ponieważ liczba opakowań wkładanych do koszyka była tylko o 7 proc. wyższa niż przed rokiem" - czytamy na stronie PIH.

Izba dodała, że z powodu dość chłodnego i deszczowego czerwca - porównując to z gorącym czerwcem 2019 roku, największe spadki odnotowano w sprzedaży napojów, lodów oraz piwa. "Wydatki na piwo były w czerwcu o 13 proc. niższe niż rok wcześniej (choć w porównaniu z majem br. wzrosły o niespełna 3 proc.). Na napoje gazowane klienci placówek małego formatu wydali w czerwcu o 18 proc. mniej niż przed rokiem, a wydatki na wodę obniżyły się aż o 35 proc. Duże spadki dotknęły również lody - w czerwcu 2020 r. wartość ich sprzedaży była o 30 proc. niższa niż rok wcześniej, mimo iż w porównaniu z majem br., zwiększyła się o 44 proc." - wyjaśniono.

Z danych PIH oraz CMR Panel wynika jednak, że lepiej niż przed rokiem radziła sobie z kolei sprzedaż wódek czystych i smakowych. Klienci wydali na nie o 20 proc. więcej niż przed rokiem.

Co do papierosów, to mimo obowiązującego od 20 maja zakazu sprzedaży papierosów mentolowych, to zarówno liczba sprzedanych opakowań, jak i wydatki klientów na papierosy były tylko nieznacznie niższe niż maju.

"W porównaniu z czerwcem 2020 r. wartość sprzedaży papierosów w sklepach małego formatu wzrosła o około 3 proc. (głównie za sprawą podwyżki akcyzy i wzrostu cen). Natomiast wydatki klientów na całą szeroko rozumianą kategorię produktów tytoniowych, obejmującą m.in. wkłady do podgrzewaczy tytoniu i inne innowacyjne produkty, zwiększyły się w tym czasie o 7 proc." - wskazano.

  • 1
  • 2

EEC On-line

Retransmisja sesji:

EEC Online - Sesja: Rynek nieruchomości komercyjnych – koniunktura, inwestycje, klient


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.173.236
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!