PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


W czerwcu za zakupy w sklepie płaciliśmy więcej niż rok temu

W czerwcu za zakupy w sklepie płaciliśmy więcej niż rok temu
shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 20 lip 2020 16:00

Mimo, że w czerwcu br. klienci w sklepach małoformatowych do 300 m kw. płacili za zakupy o 9 proc. mniej niż w maju, to w porównaniu z czerwcem ub.r. przy kasie musieli zostawić o 20 proc. więcej - poinformowała w poniedziałek Polska Izba Handlu.

Dane PIH i CMR Panel pokazują ponadto, że w czerwcu br. wiele kategorii produktów do wypieków, gotowania i przygotowania posiłków sprzedawało się w sklepach małoformatowych lepiej niż przed rokiem, ale wzrosty ich sprzedaży w ujęciu rdr były znacznie niższe niż w tygodniach z największymi obostrzeniami związanymi z epidemią.

W opracowaniu zwrócono uwagę, że w czerwcu liczba sprzedanych w sklepach małego formatu przypraw jednoskładnikowych była aż o 20 proc. wyższa niż przed rokiem, liczba sprzedanych opakowań oleju zwiększyła się o 9 proc., a masła aż o 17 proc. W ujęciu rdr wzrosła zarówno wartość sprzedaży, jak i liczba sprzedanych opakowań m.in. różnego rodzaju przetworów owocowych i warzywnych, mąki, dodatków do ciast, jajek, a także herbat.

Gorzej niż przed rokiem sprzedawało się natomiast wiele kategorii produktów suchych i o długich terminach ważności, kupowanych na początku epidemii w dużych ilościach z myślą o zapasach. W czerwcu, klienci sklepów małoformatowych kupili o 7 proc. mniej opakowań kaszy, o 10 proc. mniej opakowań ryżu i aż o 20 proc. opakowań mniej konserw mięsnych niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

PIH dodała, że dynamika sprzedaży w supermarketach (od 301-2500 m kw. - z wyłączeniem dyskontów) w czerwcu br. była wyższa o 0,8 proc. niż w maju i mniejsza o 2,7 proc. niż rok temu.

Sklepy małoformatowe do 300 m kw. obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze od 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze od 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.248.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!