PARTNERZY PORTALU


W tym roku rodzice wydadzą więcej na wyprawkę szkolną

W tym roku rodzice wydadzą więcej na wyprawkę szkolną
Pixabay
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 sie 2020 11:55

Tegoroczny powrót do szkoły stawia przed rodzicami uczniów wiele dodatkowych wyzwań. Pomimo licznych niewiadomych, przygotowania do nowego roku szkolnego ruszyły pełną parą. Jak wynika z badania SW Research dla Empiku*, rodzice nie zamierzają oszczędzać na wyprawce szkolnej – aż 59% badanych deklaruje, że wyda na ten cel więcej niż przed rokiem, wybierając zarówno sklepy stacjonarne, jak i zakupy w Internecie.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 19 sie 2020 11:55

Tegoroczny trend jest czytelny – większość rodziców deklaruje, że wyda na zakupy szkolne więcej niż w 2019 roku. Jednocześnie tylko 13% respondentów wskazuje, że przeznaczy na ten cel mniejszy budżet. Najwięcej Polaków (34%) przeznaczy na szkolną wyprawkę dla jednego dzieckaod 301 do 500 zł. Niemal ¼ wyda na ten cel od 501 do 700 zł. Jedynie 2% badanych zamknie zakupy szkolne w kwocie do 100 zł, a 3% rodziców jest gotowe na wydatek rzędu ponad 1500 zł.

Badania SW Research na zlecenie Empiku

Zakupy zgodne z potrzebami

Wyraźnie widać dwa podejścia dorosłych do zakupów wyprawki. W badaniu SW Research dla Empiku 55% osób deklaruje, że kupi tylko te produkty, które wymagają wymiany. Niewiele mniejsza grupa respondentów (47%) zamierza kupić swoim dzieciom całą nową wyprawkę do szkoły.

Dzieci współdecydują

Tylko 4% rodziców samodzielnie decyduje o wyborze artykułów szkolnych. Dla większości liczy się zdanie dzieci i ich preferencje. Wyprawka jest kompletowana wspólnie, choć widać różnice w podstawowych kryteriach wyboru między pokoleniami.

Z obserwacji dorosłych wynika, że uczniowie zwracają uwagę przede wszystkim na ogólny wygląd produktów do szkoły, koncentrując się na estetyce i kolorach (71% wskazań). Niezwykle istotna jest dla nich również zgodność z modą i aktualnymi trendami (63%), a na trzecim miejscu wymieniają obecność popularnych osób lub bohaterów z bajek na motywach i wzorach artykułów szkolnych (55%).

Dla rodziców ważna jest przede wszystkim funkcjonalność (56%) i trwałość wykonania (49%)– oraz cena (46%). Widocznym silnym trendem wśród badanych jest ekologia – aż ¾ osób stwierdziło, że ma dla nich znaczenie, czy produkt jest wykonany z materiałów wtórnych oraz to czy producent realizuje politykę proekologiczną.

– Zauważamy, że choć kwestie estetyczne i modowe nadal stanowią priorytet przy wyborze wyprawki szkolnej, trend proekologiczny z każdym sezonem nabiera jeszcze większego znaczenia. Staramy się wychodzić naprzeciw tym oczekiwaniom, stale rozwijając ofertę certyfikowanych ekologicznych artykułów papierniczych od producentów dbających o zrównoważony rozwój. Sporym zainteresowaniem klientów cieszy się chociażby plecak wykonany z recyklingowanych plastikowych butelek. Innymi popularnymi w tym sezonie trendami są zeszyty satynowe w dotyku, tak zwane soft touch, zeszyty tematyczne – przedmiotowe oraz takie z anegdotami na okładkach – mówi Dorota Rębkowska, Manager Działu Art.Pap. w Empiku.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.143.26
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!