PARTNERZY PORTALU


W tym roku tempo rozwoju handlu nad Wisłą wyniesie 6 proc.

W tym roku tempo rozwoju handlu nad Wisłą wyniesie 6 proc.
Fot. Fotolia
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 16 paź 2018 15:23

Sieci handlowe inwestują w nowe lokalizacje i zmieniają już istniejące. Czy jednak potrafią wykorzystać w pełni każdy metr powierzchni sklepu?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 16 paź 2018 15:23

Handel europejski zainwestował w drugim kwartale 2018 roku aż 58 mld euro w nieruchomości. To ponad dwa razy więcej niż w 2009. Ten trend nie omija naszego kraju. Wydatki polskich handlowców w drugim kwartale były o 51 proc. większe niż w pierwszym.

We wrześniu BNP Paribas Real Estate opublikował prognozy dla europejskiego rynku handlowego. Jak podali analitycy tej instytucji, w przyszłym roku retail w Strefie Euro będzie rozwijał się szybciej niż w 2018. Według ekspertów, w tym roku rynek handlowy w krajach używających waluty euro urośnie o 1,7 proc., a w przyszłym o 2,1 proc. Motorami napędowymi Eurolandu będą Niemcy i Francja. Tempo wzrostu w tych dwóch krajach będzie najwyższe w całej Strefie. U naszych zachodnich sąsiadów, wzrośnie z 1,2 proc. w 2018 roku do 3 proc. w 2019 roku, a nad Sekwaną z tegorocznych 2,8 proc. do 3,7 w 2019 roku.

Polski retail w drugim kwartale zainwestował w nieruchomości aż 1,7 mld euro. To wzrost o 51 proc. w porównaniu do poprzedniego okresu.

— Na rosnące inwestycje wpływa dobra koniunktura w Polsce i coraz większe wydatki rodzimych konsumentów. Branża to widzi i inwestuje w punkty handlowe — otwiera nowe i remontuje już istniejące — tłumaczy Wojciech Stramski CEO Lab4Motion. Jego słowa znajdują potwierdzenie w danych BNP Paribas Real Estate. Według ekspertów tej firmy tempo rozwoju handlu nad Wisłą wyniesie aż 6 proc. w 2018 roku. To najszybciej spośród wszystkich badanych państw.

Trend idzie zza Oceanu

Europa, na razie, inwestuje w nieruchomości, a w USA już teraz przybywa sklepów stacjonarnych. Jak wynika z najnowszych danych firmy analitycznej MPG Group, we wszystkich segmentach handlu w Ameryce Północnej, planowane są inwestycje. Aż 83 proc. rynkowych graczy zza Oceanu w najbliższym czasie będzie otwierało nowe stacjonarne punkty. Wyjątkiem będą centra handlowe. Jak oceniają eksperci, rynek galerii handlowych nie będzie rósł tylko w USA i Kanadzie. Po drugiej stronie Atlantyku najwięcej otwierać się będzie sklepów w formacie convenience. Aż 85 proc. właścicieli tego typu sklepów otworzy nowe punkty, a tylko 3 proc. zamknie.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.71.247
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!