Warszawa chce rozwinąć śródmiejski handel


Środkowy odcinek ulicy Marszałkowskiej od placu Zbawiciela do Ronda Dmowskiego oraz wschodni odcinek Alej Jerozolimskich od ronda Dmowskiego do ronda de Gaulle’a – to tutaj zostanie wdrożony pilotaż, mający na celu rozwój handlu śródmiejskiego.
– Wskazane miejsca to fragmenty głównych arterii komunikacyjnych centrum Warszawy. Jednocześnie są to odcinki, w których udział lokali miejskich jest znaczący, co jest istotne dla efektywności przeprowadzenia pilotażowego programu – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy i dodaje – To działanie wpisuje się w szerszą strategię odnowy centrum Warszawy, które ma być miejscem przyjaznym, sprzyjającym różnorodnym stylom życia i sposobom spędzania wolnego czasu. Zmianom będą towarzyszyły inwestycje w poprawę jakości i estetyki przestrzeni publicznej, co spowoduje, że będzie bardziej przyjazna dla użytkowników – warszawiaków i turystów.
Strategia jest wynikiem trwających od maja do września tego roku badań, jakie na zlecenie miasta przeprowadzili eksperci firmy doradczej JLL. Rekomendacje odnoszą się zarówno do zmian natury urbanistycznej obszaru pilotażowego, polityki lokalowej, jak i pozostałych czynników wspierających rozwój handlu. Przeprowadzono trzy badania. Pierwsze z nich sprawdzało opinie konsumentów na temat handlu śródmiejskiego. W drugim eksperci skupili się na sieciach handlowych, czyli potencjalnych najemcach, sprawdzając pożądany kierunek zmian oraz identyfikując bariery ich rozwoju. W trzecim kroku przeanalizowano ruch pieszych (tzw. footfall).
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl
Wśród czynników, które mogą wesprzeć rozwój sektora handlowego, eksperci zwrócili uwagę m.in. na wzrost ruchu pieszych, stworzenie reprezentacyjnej, wysokiej jakości i zielonej przestrzeni publicznej. Dodatkowo, miasto powinno zadbać o to, aby zarządzanie lokalami w obu obszarach opierało się na spójnej strategii. Z kolei selekcja najemców miałaby się opierać nie tylko na kwestiach czynszowych, ale także na dążeniu do podniesienia jakości i unikalności oferty. Kluczowy jest też wpływ tych najemców na życie uliczne, a także atrakcyjność samych witryn sklepowych. W tej ostatniej kwestii z pewnością ważne będą konsultacje z ekspertami w dziedzinie marketingu.
- 1
- 2
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.