PARTNERZY PORTALU

Warszawa lepsza dla handlu niż Bruksela, Zurych, Sztokholm czy Lyon

Warszawa lepsza dla handlu niż Bruksela, Zurych, Sztokholm czy Lyon
  • Autor: PAP
  • Dodano: 27 lis 2012 12:47

Warszawa znalazła się na 19. miejscu na liście 57 europejskich miast najbardziej atrakcyjnych dla najemców powierzchni handlowej, wyprzedziła m.in. Brukselę, Zurych, Sztokholm, Lyon i Kopenhagę - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Jones Lang LaSalle.

Raport analizuje ekspansję sieci handlowych na rynkach europejskich. Brano w nim pod uwagę wszystkie typy placówek handlowych jak np. centra handlowe, parki handlowe, centra wyprzedażowe, ulice handlowe. Analitycy brali pod uwagę zarówno sklepy prowadzone bezpośrednio przez daną sieć handlową, jak i działające w ramach sieci franczyzowej danej marki.

Zdaniem Edyty Potery z Jones Lang LaSalle stołeczny rynek odzwierciedla preferencje konsumentów i jest zdominowany przez nowoczesne centra handlowe.

"Ulice handlowe, popularne w innych europejskich stolicach, dopiero zyskują na znaczeniu i powoli, ale konsekwentnie rozwijają swoją ofertę. Na szczególną uwagę zasługuje w tym przypadku ulica Marszałkowska, wraz z odnowionymi Domami Towarowymi Wars, Sawa i Junior" - powiedziała Potera. Dodała, że potencjał Warszawy wynika z relatywnie wysokiej siły nabywczej mieszkańców oraz względnie niskiego udziału nowoczesnych centrów handlowych w rynku.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pierwsza dwudziestka najatrakcyjniejszych miast dla sieci handlowych to (według kolejności): Londyn, Moskwa, Paryż, Mediolan, Madryt, Rzym, Monachium, Sankt Petersburg, Praga, Barcelona, Stambuł, Berlin, Hamburg, Wiedeń, Amsterdam, Frankfurt, Ateny, Antwerpia, Warszawa i Lizbona.

Jedynymi krajami, którym udało się umieścić w pierwszej dziesiątce aż dwa miasta są: Rosja (Moskwa i Petersburg), Hiszpania (Madryt, Barcelona) i Włochy (Mediolan, Rzym). W pierwszej dwudziestce znalazło się pięć niemieckich miast: Monachium, Berlin, Hamburg, Frankfurt i Dusseldorf.

Zdaniem analityków firmy doradczej CBRE ulice handlowe zaczynają konkurować z centrami handlowymi. Te ostatnie nadal są chętnie odwiedzane przez Polaków, ale nie spełniają wszystkich potrzeb mieszkańców dużych aglomeracji. Analitycy uważają, że rozkwit ulic handlowych w Warszawie i innych dużych miastach Polski to m.in. pochodna trudnej sytuacji na rynku centrów handlowych - brak nowych powierzchni handlowych w centrach wielu miast powoduje ożywanie obszarów dotychczas uśpionych pod względem handlowym.

Zobacz cały raport "Destination Europe 2013"


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.198.139.112
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!