PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Większa oferta premium, program odzieży "z drugiej ręki" i nowe centra logistyczne. Zalando ma ambitne plany

Większa oferta premium, program odzieży "z drugiej ręki" i nowe centra logistyczne. Zalando ma ambitne plany
W 2020 r. Zalando planuje inwestycje w ofertę i nowe centra logistyczne. fot. Shutterstock
  • Autor: wnp.pl
  • Dodano: 27 lut 2020 15:08

31 milionów aktywnych klientów, ponad 4 mld wizyt na stronie i 145 milionów zamówień - tak 2019 rok podsumowała platforma e-commerce Zalando. Oznacza to, że w ciągu minionych 12 miesięcy grono użytkowników serwisu zakupowego powiększyło się o 17 proc., czyli o 4,6 milionów klientów.

Przez cały rok platforma internetowa poświęcona modzie i stylowi życia zwiększyła swój GMV (wolumen towarów brutto - termin używany w handlu detalicznym online do określenia całkowitej wartości sprzedaży) o 23,6 proc. do 8,2 mld euro (w 2018 - 6,6 mld euro), a przychody o 20,3 proc., do poziomu 6,5 mld euro (wobec 5,4 mld euro w 2018 roku) i osiągnęła skorygowany zysk EBIT (zysk operacyjny) w wysokości 224,9 mln euro (173,4 mln euro w 2018 roku).

- Mamy za sobą bardzo udany rok - mówił David Schröder, który kieruje Zalando. - Osiągnęliśmy dobre wyniki finansowe w każdym kwartale. Jego zdaniem wyniki te są zgodne z celami i napawają optymizmem na przyszłość.

W 2020 r. Zalando planuje inwestycje. Po pierwsze firma poszerzy segment premium swoich produktów. Chce tym sposobem zyskać część rynku europejskiego. Liczy na udział w rynku odzieży luksusowej, którego rozmiar szacuje się na 38 miliardów euro. Oferta premium w sklepie ma się dwukrotnie zwiększyć do 2023 r.

Wiceprezes Zalando David Schneider podkreślił, że wśród młodych ludzi w Europie dominuje moda mieszana. Lubią się oni ubierać łącząc ze sobą odzież sportową i bardziej designerskie kroje. Często właśnie te drugie są ze sklepów Zalando. - To najszybciej rosnąca kategoria naszych produktów - zauważył Schneider. - Widzimy w tym potencjał.

Dodatkowo ma ruszyć na większą skalę program odzieży "z drugiej ręki." Będzie to nowa kategoria w ofercie Zalando. Ten projekt ma zostać zainicjowany w III kwartale 2020 r. To część strategii marki, by budować zrównoważoną markę modową, oferującą nie tylko nowe ubrania, ale i modę używaną.

W planach są też nowe centra logistyczne w Hiszpanii.

W planie rozwoju na lata 2023 i 2024 Zalando oczekuje wzrostu między 20 a 25 proc. W samym 2020 r. marka chce zanotować wzrost miedzy 15 a 20 proc.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!