PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Większość marek modowych ma wiele do nadrobienia w sprzedaży internetowej

Większość marek modowych ma wiele do nadrobienia w sprzedaży internetowej
Koronawirus zadziałał jak katalizator i przyspieszył trendy, które pięły się w górę od lat. Przedsięwzięcia internetowe tak jak zakupy online, zdalna edukacja, telemedycyna, dostawa jedzenia czy wideostreaming w ostatnich tygodniach wręcz wystrzeliły. fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 maj 2020 15:27

Polskie sieci odzieżowe od kilku lat zgodnie deklarują, że mają w planach rozwój e-commerce. Najlepsi gracze co roku podwajają przychody z tego kanału. Eksperci są zgodni, że w dotkniętym pandemią 2020 roku padną rekordy. Czy to wystarczy, by odzieżowe marki przetrwały kryzys?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 26 maj 2020 15:27

Do tej pory liderem polskich marek modowych w kanale online była Grupa ​CCC. Dzięki przejęciu kilka lat temu portalu eobuwie.pl oraz sukcesywnemu rozwojowi e-sklepów w kolejnych krajach, sprzedaż internetowa stanowiła w 2018 r. jedną piątą przychodów, a w 2019 r. już jedną czwartą. Za cel na 2022 spółka wyznaczyła sobie osiągnięcie 35-40 proc udziałów w rynku. Tymczasem analiza raportu za I kwartał 2020 r. pokazuje, że z końcem marca e-commerce sięgnął 43 procent. W kwietniu było to już 63 proc. całości przychodów grupy.

O podobnym skoku poinformowała spółka LPP, właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. W I kwartale udział e-commerce w całości sprzedaży wzrósł do 33 proc., a obecnie sięga 45 proc. (w porównaniu do ok. 14,5 proc. w IV kwartale 2019 r.).

- Z jednej strony rosnące znaczenie e-commerce tłumaczą dramatyczne spadki przychodów ze sprzedaży stacjonarnej. Zamknięcie galerii handlowych skutkowało stratami sieci odzieżowych na poziomie 40-50 proc. w marcu i nawet 90 proc. w kwietniu. Z drugiej strony to, co dzieje się na naszych oczach, to gwałtowne przyspieszenie całej branży cyfrowej. Koronawirus zadziałał jak katalizator i przyspieszył trendy, które pięły się w górę od lat. Przedsięwzięcia internetowe tak jak zakupy online, zdalna edukacja, telemedycyna, dostawa jedzenia czy wideostreaming w ostatnich tygodniach wręcz wystrzeliły - zauważa Bartosz Górecki, Brand Manager merce.com.

Polskie spółki odzieżowe to ważni gracze głównie w krajach Europy Środkowo-Wschodniej - prowadzą za granicą sprzedaż stacjonarną oraz internetową. Podczas gdy ich przychody rosną średnio o kilkanaście procent rok do roku, kanał e-commerce rozwija się w dużo szybszym tempie. Co roku przychody ze sklepów internetowych zwiększają się o kilkadziesiąt procent. U liderów sprzedaży online, takich jak LPP, wyniki podwajają się co roku. Rosną one tym bardziej teraz, gdy podczas pandemii ogół przychodów ze sprzedaży stanął w miejscu, a nawet spadł. Dane grupy CCC pokazują spadek przychodów ze sprzedaży w I kwartale 2020 na poziomie 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r. Jednocześnie kanał internetowy wzrósł w tym czasie o 43 proc.

- Dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży online w naszej sieci utrzymuje się na poziomie 50 proc. rok do roku. Ciężko mi teraz oszacować, jakie tempo uzyskamy w tym roku, bo przez jego sporą część byliśmy całkowicie pozbawieni możliwości sprzedaży stacjonarnej. Dlatego też o faktycznym wzroście będzie można mówić dopiero pod koniec roku. Myślę, że zostaną przywrócone niedziele handlowe, co mogłoby pomóc odbudować część zysków - mówi Marcin Ochnik, Prezes Zarządu Ochnik S.A. Zwraca też uwagę na spadek marży, towarzyszący wzrostowi udziału e-commerce w sprzedaży. - To, co działa w internecie, to cena. Aktualna marża spółek jest tragicznie niska ze względu na to, że firmy walczyły sprzedażą o zachowanie płynności finansowej, a nie generowanie zysków. Przy aktualnej marży firmy nie utrzymałyby się na powierzchni przez dłuższy czas - dodaje.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • helena 2020-05-27 14:11:39
    Internetowy sklep Reserved podoba mi się bardzo. Komfortowa obsługa i wszystko przejrzyste.
  • ewka 2020-05-29 18:51:43
    Chętnie kupuję w Reserved online, zawsze można odebrać ciuchy w sklepie stacjonarnym.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.220.164.172
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!