PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Wirus sięgnął po wyższą półkę marek modowych

Wirus sięgnął po wyższą półkę marek modowych
Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 lis 2020 08:38

Pandemia odbiła się na wynikach luksusowych marek modowych. Capri Holdings Limited, właściciel takich brandów jak Versace, Jimmy Choo czy Michael Kors, zanotował spadki, choć - jak zapewnia CEO firmy - wyniki ostatniego kwartału okazały się lepsze od pierwotnie oczekiwanych.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 13 lis 2020 08:38

W drugim kwartale roku fiskalnego 2021 (zakończonym 26 września br.), całkowite przychody Capri Holdings Limited w wysokości 1,1 mld dolarów spadły o 23 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zysk brutto wyniósł 710 mln USD, a marża brutto 64 proc. w porównaniu z 874 mln dolarów i 60,6 proc. w poprzednim roku.

Sukcesywnie rośnie również sprzedaż e-commerce, która w badanym okresie, zwiększyła się o około 60 proc.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników za drugi kwartał, z przychodów i zysków przekraczających nasze oczekiwania. Nasze wyniki pokazują siłę i atrakcyjność marek Versace, Jimmy Choo i Michael Kors. Dzięki kreatywności i innowacjom, tworzymy emocjonalną więź z naszymi konsumentami. Przyciągamy również nowych klientów, o czym świadczy dwucyfrowy wzrost liczby klientów w bazach danych - mówił John D. Idol, prezes i CEO Capri Holdings Limited.

Jak wyniki przekładają się na poszczególne marki z portfolio globalnego gracza?

Największy spadek zanotowała marka Michael Kors. Przychody w ramach brandu w wysokości 793 mln dolarów spadły o 27,2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Dochód operacyjny w tym czasie wyniósł 190 mln USD, a marża - 24 proc. w porównaniu do 222 mln USD i 20,4 proc. w roku poprzednim.

Z kolei przychody Versace w wysokości 195 mln USD spadły o 14,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Dochód operacyjny Versace wyniósł 20 mln USD, a marża operacyjna wyniosła 10,3 proc. w porównaniu z 9 mln USD i 3,9 proc. w roku poprzednim. W ubiegłym roku skorygowany dochód operacyjny wyniósł 14 mln USD, a skorygowana marża operacyjna wyniosła 6,1 proc.

Relatywnie najmniejsze spadki zanotowała marka Jimmy Choo. Przychody w drugim kwartale roku fiskalnego w wysokości 122 mln USD spadły o 2,4 proc. w porównaniu z poprzednim. Przychody operacyjne Jimmy'ego Choo osiągnęły próg rentowności w porównaniu ze stratą operacyjną w wysokości 10 mln USD i marżą operacyjną w wysokości 8 proc. w poprzednim roku.
 

 

 

 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.213.192.104
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!