- E-commerce to dla naszej firmy priorytet. Chcemy rozwijać ekspansję zagraniczną, sprzedając przez internet w Niemczech, Rosji, na Ukrainie, w Skandynawii. W Polsce chcemy sprzedawać przez internet z wykorzystaniem tzw. omnichannel - powiedziała w czwartek Monika Wittchen, wiceprezes spółki.
Wyjaśniła, że chodzi o utworzenie zintegrowanej platformy dla wszystkich kanałów sprzedaży: offline, online, B2B i B2C. Jej wdrożenie planowane jest w najbliższym czasie, najpóźniej w listopadzie.
W I połowie tego roku sprzedaż e-commerce wzrosła o 106 proc. rdr do 12,2 mln zł i stanowiła około 22 proc. całości sprzedaży grupy.
- Zakładamy, że przychody ze sprzedaży e-commerce i ich udział w łącznej sprzedaży grupy będą dalej rosnąć - powiedziała dziennikarzom Monika Wittchen.
Jędrzej Wittchen, prezes i założyciel spółki, poinformował, że celem jest stworzenie marki o zasięgu międzynarodowym.
- Dlatego zdecydowaliśmy się na kolejne podejście do giełdy. Poprzednia oferta (w 2011 roku) nam się nie udała, ale w międzyczasie konsekwentnie realizowaliśmy naszą strategię. Potrzebujemy pieniędzy na rozwój i nie chcemy tego odkładać. Jeśli uda nam się rozwój e-commerce na rynkach zagranicznych, to skala sprzedaży może być duża, chcemy być na to przygotowani - powiedział prezes.
Wittchen chce pozyskać z emisji nowych akcji 20-25 mln zł.
7 mln zł spółka chce przeznaczyć na inwestycje w nowe salony detaliczne oraz lifting wybranych, dotychczasowych punktów sprzedaży do końca 2017 r.
Obecnie sieć detaliczna obejmuje 54 sklepy Wittchen oraz 11 sklepów VIP Collection. Łączna powierzchnia handlowa brutto wynosi 5,4 tys. m kw. Do 2020 roku sieć ma się powiększyć do około 90 punktów sprzedaży.
Środki z emisji spółka chce też wydać na rozbudowę powierzchni oraz infrastruktury magazynowej w obecnie funkcjonującym centrum logistycznym (1 mln zł), rozbudowę outletu na terenie centrum logistycznego oraz rozbudowę go o powierzchnię biurową (6 mln zł), rozwój internetowej sprzedaży eksportowej, przede wszystkim w Niemczech, a w mniejszym stopniu w Rosji (1 mln zł).
5-10 mln zł Wittchen chciałby przeznaczyć na kapitał obrotowy.
W 2014 r. przychody ze sprzedaży grupy Wittchen sięgnęły 130,5 mln zł, co oznacza wzrost o 50 proc. rok do roku. Segment detaliczny off-line przyniósł ok. 74 mln zł przychodów, sprzedaż w segmencie detalicznym on-line wyniosła prawie 20 mln zł, a w segmencie B2B ok. 36 mln zł. Średnia sprzedaż detaliczna off-line na metr kwadratowy wyniosła 15 tys. zł.
Zysk netto w ubiegłym roku był wyższy o 92 proc. rdr i wyniósł 27,7 mln zł. EBITDA wyniosła 32 mln zł wobec 11,9 mln zł rok wcześniej.
W pierwszej połowie tego roku przychody wzrosły o 27,6 proc. rdr do 55,2 mln zł. Sprzedaż porównywalna w detalu off-line wzrosła w tym okresie o ponad 12 proc. rdr. EBITDA wzrosła do 9,6 mln zł z 6,9 mln zł przed rokiem. Zysk netto wyniósł 8,4 mln zł wobec 9,1 mln zł rok wcześniej.
Z wypowiedzi przedstawicieli spółki druga połowa roku powinna być lepsza od pierwszej. Najważniejszy dla spółki jest okres przed Bożym Narodzeniem. Dzięki dużemu udziałowi sprzedaży bagażu, ważny jest też trzeci kwartał.
Na koniec 2014 roku wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł 1,0 wobec 3,8x na koniec 2013 roku.
Spółka podała w prospekcie, że zamierza wypłacać dywidendę stosownie do wielkości zysku, sytuacji finansowej i potrzeb kapitałowych grupy. Zamiarem zarządu jest proponowanie walnemu przeznaczenia na dywidendę 30-70 proc. zysku za dany rok obrotowy.
Prezes pytany, czy spółka będzie chciała wypłacić dywidendę za 2015 rok, odpowiedział: "Jeśli dynamiki się utrzymają, jeśli nie będzie nagłych potrzeb inwestycyjnych, a takie mogą być, to dywidenda będzie. Podejmiemy decyzję po zakończeniu roku. Teraz zacznie się szczyt sprzedażowy".
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą galanterii, butów i odzieży skórzanej oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Prowadzi sprzedaż poprzez sieć detaliczną. Oferuje produkty także poprzez sklep internetowy, prowadzi sprzedaż do firm.
Oferta publiczna spółki Wittchen obejmuje do 4.400.000 akcji, w tym do 2.750.000 akcji nowej emisji oraz do 1.650.00 akcji (do 10 proc. obecnego kapitału zakładowego) sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy spółki.
Głównymi akcjonariuszami spółki są Jędrzej i Monika Wittchen, którzy pośrednio kontrolują ponad 90 proc. akcji. Po ofercie ich udziały spaść mogą do ok. 70 proc.
Główni akcjonariusze i spółka zobowiązały się do lock-upu na akcjach trwającego 365 dni.
Zapisy w transzy inwestorów indywidualnych, dla których przewidziano do 15 proc. akcji oferowanych, będą przyjmowane od 19 do 22 października. Zapisy w tej transzy będą przyjmowane po cenie maksymalnej. Od 19 do 23 października potrwa budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych. Do 24 października opublikowana zostanie ostateczna cena i liczba oferowanych akcji. Przewidywany pierwszy dzień notowania akcji i praw do akcji na GPW to 9 listopada.
Funkcję koordynatora oferty oraz prowadzącego księgę popytu pełni ING Securities. Doradcą prawnym spółki w procesie jest natomiast kancelaria CMS Cameron McKenna Greszta i Sawicki.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl


Nie przegap najważniejszych wiadomości
Komentarze