PARTNERZY PORTALU

Wymyślić zakupy na nowo. Najnowsze trendy w handlu

Wymyślić zakupy na nowo. Najnowsze trendy w handlu
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 lis 2017 14:20

Nowatorskie pomysły na zakupy, nawiązanie więzi z konsumentem, ale przede wszystkim adaptacja do rzeczywistości mobilnej i cyfrowej – tym wyzwaniom muszą sprostać firmy i sieci handlowe, aby nie wypaść z gry o klienta. Ich strategie są różne, cel jeden: wyprzedzić potrzeby kupujących.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 lis 2017 14:20

Dziś proces zakupów jest wymyślany na nowo. - W przeszłości były transakcją: klient płacił i otrzymywał produkt od sprzedawcy. Obecnie składa się z trzech etapów: przed zakupami, w trakcie i po, przy czym przed i po wiążą się z aktywnościami konsumenta, na których sprzedający muszą się skupić, aby przyciągnąć klienta - diagnozuje Marija Milasevic, Senior Reasearch Analyst, Euromonitor, podczas konferencji „Retailing – new concepts and changes in response to shifting consumer’s preferences”.

Podaje przykład: w Polsce 56 proc. konsumentów preferuje zniżki i to one skłaniają ich do zakupu. Polacy wolą też kupić mniej, ale w dobrej jakości. Ponad 30 proc. kupujących idzie na zakupy z gotową listą, podobny odsetek odwiedza centra handlowe, nawet jeśli nie ma potrzeby zrobienia zakupów. - Takie zwyczaje konsumentów pokazują, że z zakupami wiąże się aktywność, spędzanie czasu, komunikacja – doświadczenie w sklepie, centrum handlowym, którym mogą pracować sprzedawcy – dodaje Marija Milasevic.

Podążanie za tym trendem się opłaca. Nowi gracze zaczynają odgrywać znaczącą rolę na rynku, zyskują popularność, innowacje sprawiają, że są bardziej konkurencyjni. Przykładem mogą być coraz wygodniejsze i szybsze opcje dostawy: jeszcze tego samego dnia, czy – jak wprowadzona w USA przez Amazon – możliwość dostarczenia przesyłki w ciągu dwóch godzin. - Wygoda jest tłem dla wszystkich zmian, dla doświadczenia i zachowania konsumentów - podsumowuje Marija Milasevic.

Zmiany budzą... zmiany

Firmy starają się wyjść naprzeciw klientom i dostosować do dynamicznych zmian na rynku konsumpcji. Chwytają się innowacyjnych pomysłów, które mają przyciągnąć uwagę kupującego i ułatwić mu doświadczenie, sprawiając jednocześnie, że będzie chciał je powtórzyć. Przykładem na to może być sieć sklepów, która wprowadza skanowanie koszyka podczas zakupów, tak aby klient nie musiał stać i czekać w kolejce – a płatność jest automatyczna.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • jurek 2017-11-26 18:17:53
    ja na przykład ostatnio zastanawiałem się w jaki sposób usprawnić dostarczanie paczek swoim klientom i natrafiłem na bliskapaczka.pl która umożliwia nadawanie i odbieranie przesyłek w różnych punktach. odkąd zacząłem z niej korzystać, moi klienci są bardziej zadowoleni, bo nie muszą brać wolnego i wyczekiwać na kuriera, odbierają paczkę wtedy, kiedy mają na to czas

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.168.110.128
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!