PARTNERZY PORTALU


Wyniki Biedronki w I półroczu br. gorsze od oczekiwań

  • Autor: PAP
  • Dodano: 30 lip 2014 15:20

Sprzedaż like-for-like Biedronki w pierwszej połowie 2014 roku spadła o 1,2 proc. Całkowite przychody Biedronki w tym okresie wzrosły o 9,1 proc. w ujęciu rok do roku do poziomu 4.029 mln euro - poinformowało Jeronimo Martins Polska w komunikacie prasowym.

- Wyniki Biedronki w pierwszej połowie roku okazały się gorsze od moich oczekiwań i negatywnie wpłynęły na poziom zysków całej grupy. Podjęliśmy działania w spółce mające na celu powrót do optymalnych dla nas poziomów sprzedaży like-for-like. Chcemy w pełni wykorzystać naszą mocną pozycję rynkową - powiedział cytowany w komunikacie Pedro Soares dos Santos, prezes Jeronimo Martins.

Zysk netto Jeronimo Martins, przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej, spadł w pierwszym półroczu 2014 roku o 12,4 proc. do 144,9 mln euro z 165,3 mln euro rok wcześniej.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

EBITDA grupy Jeronimo Martins w pierwszej połowie 2014 roku spadła o 2,3 proc. do 341,4 mln euro z 349,5 mln euro rok wcześniej. Wysokość marży EBITDA wyniosła 5,6 proc., wobec 6,2 proc. rok wcześniej.

Przychody Jeronimo Martins w pierwszym półroczu wzrosły o 7,2 proc. do 6.051,7 mln euro wobec 5.643 mln euro w pierwszej połowie 2013 roku. Z kolei dług netto spółki wzrósł do poziomu 606,5 mln euro wobec 461 mln euro na koniec pierwszego półrocza roku ubiegłego.

W komunikacie podano, że w drugiej połowie 2014 roku Jeronimo Martins spodziewa się podobnej do pierwszego półrocza dynamiki EBITDA.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.191.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!