PARTNERZY PORTALU


Wyprzedaże coraz krótsze

Wyprzedaże coraz krótsze
fot. Shutterstock
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 13 lip 2016 12:51

W blisko 500 centrach handlowych w Polsce trwają właśnie letnie wyprzedaże. Jednak sezon letnich przecen z roku na rok jest coraz krótszy - zauważają eksperci rynku retail.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 13 lip 2016 12:51

Jeszcze 5 lat temu przeceny trwały od końca czerwca do końca sierpnia i miały charakter progresywny. Sklepy kusiły najpierw obniżkami rzędu -30 proc, -50 proc., w szczycie sezonu obniżając ceny nawet o -70 proc.

Dziś wyprzedaże zaczynają się nawet w połowie czerwca i maksymalnie trwają do końca lipca, są także zdecydowanie mniej rozwojowe. Większość handlowców już na wstępie daje przeceny zaczynające się od -50 proc. i utrzymuje je niezmienione do końca trwania sezonu wyprzedaży.

- Wiele sklepów rezygnuje z wielotygodniowego maratonu przecen i kolejnych odsłon akcji rabatowych. Dziś coraz częściej praktykuje się szybką rozgrywkę i wysoką zachętę do kupowania. Towar przeceniany jest z dnia na dzień i to od razu na poziomie -40 proc., -50 proc., czyli do poziomu, który kiedyś obowiązywał w połowie sezonu - mówi Violetta Dziubin, marketing manager Galerii Jurajskiej w Częstochowie.

Więcej wyprzedaży w ciągu roku

Przyczyn pośpiechu handlowców jest kilka. Po pierwsze krótsze wyprzedaże gwarantują sklepom możliwość szybszego zluzowania magazynów i wprowadzenia do sprzedaży kolekcji pre-fall, która stopniowo pojawiają się już w czasie trwania wyprzedaży. Te ostatnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem kupujących, różnicując także asortyment sklepu przed wprowadzeniem pełnej jesienno-zimowej kolekcji.

Po drugie zmianom uległ kalendarz handlowy, zwłaszcza w odzieżowych "sieciówkach". Do niedawna w ciągu roku dominowały dwie duże akcje wyprzedażowe - jedna w sezonie letnim, druga w sezonie zimowym. Dziś większość sklepów organizuje tzw. "mid-season sale", czyli wyprzedaże między sezonami np. w maju i listopadzie.

Przeceny obejmują w tym przypadku kolekcje wprowadzone wiosną i późnym latem, a same wyprzedaże robią odpowiednio miejsce dla kolekcji letnich i zimowych, a także dla coraz popularniejszych kolekcji "cruise", pojawiających się na przełomie wiosny i lata oraz jesieni i zimy.

- W sklepach panuje coraz większa rotacja towaru. Mało która marka odzieżowa, zwłaszcza sieciowa, decyduje się dziś na utrzymywanie przez 6 miesięcy tej samej kolekcji. Taka oferta nudzi klienta i zniechęca do zakupów. W efekcie zamiast 2 kolekcji tj. wiosna-lato i jesień-zima, mamy dziś nawet od 4 do 6 kolekcji rocznie plus dodatkowe linie, jakie pojawiają się w różnych sezonach - mówi przedstawicielka Galerii Jurajskiej.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.232.96.22
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!