Wyższe obroty najemców centrów sieci Dekada
Segment centrów handlowych typu convenience rośnie w siłę, co odzwierciedlają dobre wyniki finansowe obiektów sieci Dekada, budowanych i zarządzanych przez spółkę Dekada Realty. Systematycznie rośnie ich odwiedzalność i obroty najemców, a rekordzistą został w minionym roku obiekt w Krakowie, który zanotował 44 proc. wzrost sprzedaży.
Z badań prowadzonych m.in. przez irlandzką firmę Experian Footfall wynika, że w ubiegłym roku w samym grudniu (który tradycyjnie jest jednym z lepszych miesięcy dla handlu), odwiedzalność polskich centrów handlowych spadła średnio o ok. 7 proc. (w skali rok do roku). Na tym tle wyróżniają się obiekty sieci Dekada - centra handlowe typu convenience, przeznaczone do szybkich i wygodnych zakupów, zlokalizowane w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców, oraz na osiedlach dużych miast (takich jak Olsztyn czy Kraków). Prawie wszystkie z nich zanotowały w tym roku wzrost odwiedzalności, średnio na poziomie ok. 6 proc. Największy przyrost zanotowała galeria Dekada w Żyrardowie - o ponad 8 punktów procentowych.
- Te tendencje pokazują, że dobrze skomercjalizowane, „wygodne" centra handlowe są coraz częściej wybierane przez klientów. Przyczyn tego stanu rzeczy jest kilka - ludzie coraz więcej czasu spędzają w pracy i nie wystarcza im go na wielogodzinne zakupy w ogromnych galeriach, do których trzeba dojechać, zostawić auto na wielopoziomowym parkingu, a samo poruszanie się po obiekcie wśród kilkudziesięciu lub nawet kilkuset sklepów jest równie czasochłonne - mówi Aleksander Walczak, prezes spółki Dekada Realty.
Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)
Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.