PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Wyższy kurs dolara zaszkodził LPP

Wyższy kurs dolara zaszkodził LPP
Reserved, fot. mat. prasowe
  • Autor: PAP
  • Dodano: 12 maj 2016 07:33

Grupa LPP miała w I kwartale tego roku 65,6 mln zł straty netto wobec 37,3 mln zł straty rok wcześniej. Analitycy spodziewali się 35,9 mln zł straty netto w tym okresie. Strata operacyjna odzieżowej firmy wyniosła 63,9 mln zł wobec 23,7 mln zł przed rokiem, tymczasem średnia rynkowa zakładała 38,7 mln zł straty EBIT.

Według wyliczeń PAP EBITDA ukształtowała się na poziomie minus 1 mln zł. Konsensus przewidywał 23,6 mln zł zysku EBITDA.

Przychody z kolei były zgodne z oczekiwaniami rynku i wyniosły 1,175 mld zł (wzrost o ok. 17 proc. rdr).

Spółka podała, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych w I kwartale 2016 roku wzrosły o 4,2 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych).

W I kwartale 2016 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 538 mln zł, a w placówkach Cropp w wysokości 167 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w I kwartale w sklepach Mohito wyniosła 150 mln zł, w sklepach House 144 mln zł, a w salonach Sinsay 88 mln zł. Nowa marka Tallinder zrealizowała sprzedaż w wysokości 1 mln zł.

Marża brutto obniżyła się w I kwartale do 46,1 proc. z 54,2 proc. przed rokiem.

- Powodem tego był wzrost kursu USD/PLN, który spowodował wzrost kosztu zakupu towarów, nabywanych głównie w Azji w walucie USD. Wzrost kosztów działalności operacyjnej ze względu na wzrost powierzchni handlowej spowodował poniesienie straty na poziomie operacyjnym w wysokości 64 mln zł (w porównaniu z 24 mln zł zysku osiągniętego przed rokiem) - podało LPP w komentarzu do wyników.

W I kwartale spółka odnotowała dodatnie różnice kursowe w wysokości ok. 2 mln zł, jednak z powodu zapłaconych odsetek od kredytów wygenerowała stratę netto na poziomie prawie 66 mln zł wobec ok. 37 mln zł straty przed rokiem.

Koszty sprzedaży wyniosły w I kwartale 557,1 mln zł wobec 458,1 mln zł rok wcześniej, koszty ogólne spadły do 48,2 mln zł z 54,3 mln zł przed rokiem.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.234.255.5
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!