Analitycy Domu mBanku zwracają uwagę, że spółka CCC negatywnie zaskoczyła w I kwartale bardzo wysoką dynamiką kosztów, pogarszając wynik EBITDA (zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek i amortyzacją) pomimo wygenerowania bardzo wysokiej dynamiki sprzedaży (sprzedaż w marcu +86 proc. wobec analogicznego okresu rok wcześniej).

- W okresie kwiecień-maj CCC zaraportowało niską dynamikę sprzedaży Grupy, odnotowując istotne spadki sprzedaży na metr kwadratowy w sieci stacjonarnej CCC. Naszym zdaniem problemem niskiej sprzedaży jest zbyt wolny wzrost oferty produktowej, który nie nadążył za zwiększającą się powierzchnią salonów spółki oraz dalszy spadkowy trend w odwiedzalności galerii handlowych – czytamy w raporcie.

Zdaniem analityków DM MBanku, negatywny wpływ na sprzedaż został spotęgowany przez niekorzystne warunki pogodowe. Dodawanie marek obcych oraz coraz wyższy udział e-commerce powinny ograniczyć tempo wzrostu marży brutto na sprzedaży w 2019 roku.

Po stronie kosztowej wpływ ma: konsolidacja KVAG, Gino Rossi oraz DeeZee, a także dodatkowe koszty związane z marketingiem i sponsoringiem grupy kolarskiej CCC Team.

- Wysoka baza kosztowa powinna się utrzymywać w kolejnych kwartałach, a procesy integracji biznesów oraz dalszego rozbudowywania oferty produktowej powinny potrwać przynajmniej do końca 2019 r. Potencjalnej poprawy rezultatów w stosunku do 2018 roku i efektów synergii oczekujemy w II półroczu 2019 roku – dodano w raporcie.

Uwzględniając powyższe, analitycy rewidują naszą prognozę EBITDA z 764 mln zł do 421 mln zł w 2019 r. oraz z 910 mln zł do 623 mln zł w 2020 r.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl