PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl


Wzrosły przychody Grupy Komputronik

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 17 cze 2014 14:21

Komputronik odnotował w roku obrotowym 2013/2014 skonsolidowane przychody na poziomie 1.715 mln zł (wzrost o 37,8proc.) oraz 21.149 tys. zł zysku z działalności operacyjnej (wzrost o 140 proc.).

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 17 cze 2014 14:21
- Miniony rok finansowy to z sukcesem zrealizowane wyzwania związane z rozwojem Spółki. Nowe projekty, ekspansja na rynki zagraniczne, reorganizacja struktury Grupy Kapitałowej oraz intensywny rozwój kanału e-commerce to kluczowe kroki, jakie podjęliśmy w naszym modelu biznesowym - powiedział Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik SA.

Rok obrotowy 2013/2014 przyniósł kolejne systematyczne wzrosty. Trwałą tendencję zwyżkową odnotowano we wszystkich analizowanych kwartałach. Przez trzy kwartały z rzędu spółka osiągnęła obroty na poziomie znacznie powyżej 400 mln PLN, a sprzedaż w roku obrotowym 2013 osiągnęła poziom wyższy o 37,6 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 24.081 tys. zł i był rekordowym w historii Grupy.

Spółka odnotowała wzrost sprzedaży we wszystkich kanałach, przy czym największy nastąpił w sektorze B2B, czyli sprzedaży do przedsiębiorstw oraz w sprzedaży zagranicznej (wzrost o 50proc.).

W ostatnim roku, przy znacznym wzroście przychodów, a także zysku ze sprzedaży, odnotowano stosunkowo niewielki wzrost kosztów działalności - jedynie o 7,1 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Cały czas obserwujemy także poprawę wskaźnika udziału kosztów działalności w przychodach. W stosunku do roku ubiegłego odnotowaliśmy spadek o 2 p.p., do poziomu 6,9 proc. W efekcie możemy mówić o wzroście wyniku na sprzedaży po odliczeniu kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu aż o 155 proc. r/r - komentuje prezez Buczkowski.

Do ważnych z punktu widzenia klientów wydarzeń minionego roku niewątpliwie należy zaliczyć uruchomienie dwóch obiektów Komputronik Megastore, czyli show-roomów z pełną ofertą wszystkich czołowych producentów, jako uzupełnienie największego polskiego sklepu internetowego www.komputronik.pl. Pierwszy salon powstał w Warszawie, gdzie w ciągu dwóch pierwszych tygodni odwiedziło go ponad 20 tys. osób, dokonując transakcji na łączną kwotę 1,8 mln zł. Pozytywne przyjęcie tej inicjatywy zaowocowało uruchomieniem kolejnego salonu w Poznaniu. Od połowy marca na 1500 mkw. można oglądać kompletną ekspozycję sprzętu i najnowszych rozwiązań z oferty branż IT, foto, mobile, RTV i AGD.

Spółka nieustannie rozwijała kanał e-commerce, odnotowując wysoką dynamikę sprzedaży - ponad 40 proc. Komputronik umocnił pozycję kluczowego partnera dla Strefy Marek Allegro w branży elektronicznej. Spółka podjęła również ekspansję na nowe rynki. Utworzono Komputronik GmbH z siedzibą w Berlinie, czyli niemiecki oddział Komputronik SA., a także uruchomiono rosyjskojęzyczny serwis Komputronik.ru oraz trzy punkty agencyjne przy granicach. Spółka odnotowała również wysoką dynamikę sprzedaży w Czechach, gdzie działa spółka zależna K24 International s.r.o.

W ostatnim roku dokonano dalszej optymalizacji modelu współpracy partnerskiej. Nastąpił znaczny wzrost znaczenia wprowadzonego w ubiegłym roku modelu agencyjnego. Z końcem marca 2014 roku spółka posiadała już 48 agencji. Jednocześnie odnotowano dalszy wzrost sprzedaży do salonów franczyzowych.


 


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.66.86
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!