- Gdy przed rokiem oddawałem w wasze ręce raport finansowy LPP, informując, że 2017 rok był najlepszym w historii naszej spółki, wiedziałem, że dużym wyzwaniem będzie powtórzenie takich rezultatów w kolejnym roku. Z tym większym zadowoleniem mogę państwu przekazać, że tak ambitny plan udało się nam osiągnąć po raz kolejny z rzędu. Rok 2018 z całą pewnością możemy zaliczyć do udanych, bowiem nasza sprzedaż przewyższyła poziom ubiegłoroczny aż o 14 proc. i zamknęła się wynikiem na poziomie ponad 8 mld zł – napisał w liście do akcjonariuszy prezes firmy, Marek Piechocki.

Miniony rok stał pod znakiem dalszej ekspansji polskiej odzieżowej firmy. Marki LPP zadebiutowały na trzech kolejnych rynkach – w Izraelu, Słowenii oraz Kazachstanie. Zwłaszcza na tym pierwszym rynku firma odniosła sukces, czego potwierdzeniem ma być otwarcie w tym roku kolejnych salonów spółki.

Zresztą LPP chce podbić rynki kolejnych krajów. Na celowniku są Bośnia i Hercegowina oraz Finlandia. Jeśli te plany się ziszczą, oznaczać to będzie, że kolekcje marek LPP dostępne już będą na 25 rynkach Europy, Azji i Afryki.

Przed firmą jednak kolejne wyzwania. - W 2018 roku, jako pierwsza polska firma i jedna z nielicznych na świecie, podjęliśmy decyzję o wdrożeniu technologii RFID, która już niebawem pozwoli nam jeszcze efektywniej prowadzić naszą działalność, a przy tym lepiej poznawać potrzeby i oczekiwania naszych klientów – zapowiada prezes Piechocki.

RFID (z ang. Radio Frequency Identification) jest technologią, która pozwala bezprzewodowo identyfikować prawie każdy obiekt, za pomocą danych przesyłanych za pośrednictwem fal radiowych.

W projekty IT i e-commerce dla LPP zaangażowanych jest dziś aż 350 osób. Większość rozwiązań informatycznych firma tworzy we własnym zakresie.

Jak to ważny segment działań odzieżowej firmy, mogą świadczyć trzycyfrowe wzrosty sprzedaży internetowej, która w minionym roku wyniosła 712 mln zł, tj. ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem.

Jakie więc były wyniki firmy?

Przychody netto ze sprzedaży sięgnęły niemal 8,05 mld zł i były wyższe o ponad miliard złotych w porównaniu z rokiem 2017. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł ponad 756 mln zł i był o 178 mln zł wyższy niż w roku 2017.

Akcjonariusze spółki mogą cieszyć się z rosnącego zysku netto firmy. Wyniósł on w omawianym okresie 505 mln zł i był wyższy o niespełna 65 mln zł w porównaniu z rokiem 2017.

LPP to przedsiębiorstwo odzieżowe zajmujące się projektowaniem, produkcją i dystrybucją odzieży, mające w swoim takie marki jak Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Firma na rynku działa od 28 lat. Od 201 roku jej akcje notowane są na giełdzie.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl