PARTNERZY PORTALU

Żabka: Pandemia podkręciła znaczenie ESG

Żabka: Pandemia podkręciła znaczenie ESG
Pandemia jest dla biznesu momentem głębszej refleksji na temat strategii ESG - powiedział Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG Żabka Polska podczas sesji EEC Trends „ESG - nowe ramy strategii biznesowych”. Fot. EEC Trends.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 sty 2022 17:02

Bez agendy ESG nie można stworzyć długoterminowej wartości organizacji, zarówno finansowej, jak i pozafinansowej. Pandemia przyspieszyła ten trend – tłumaczył Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG Żabka Polska podczas sesji EEC Trends „ESG - nowe ramy strategii biznesowych”.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 20 sty 2022 17:02
  • Pandemia jest dla biznesu momentem głębszej refleksji na temat strategii ESG. 
  • Klienci Żabki są zainteresowani dbałością o środowisko naturalne i zaangażowaniem przedsiębiorstw w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym. 
  • Raportując zagadnienia dotyczące kwestii klimatycznych, warto skorzystać z pomocy organizacji, które uwiarygodnią cele środowiskowe firm.

 Jednym z katalizatorów zmiany przedsiębiorstw w kierunku ESG jest sytuacja pandemiczna.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wszystko o ESG na rynku nieruchomości w Polsce

- Coraz więcej liderów zarządów usiłuje określić nadrzędny cel funkcjonowania swoich przedsiębiorstw. Zastanawiają się, czemu działalność ich firm ma służyć, jak zbudować wartość zarówno finansową, jak i pozafinansową oraz w jaki sposób tworzyć warunki do tego, aby było to możliwe do zrealizowania w długim terminie – uważa Rafał Rudzki, dyrektor ds. ESG Żabka Polska

Pandemia z głębszą refleksją na temat ESG 

Pandemia jest zatem dla biznesu momentem głębszej refleksji i poszukiwania instrumentów, które sprawią, że działalność firm w całym łańcuchu wartości, będzie odporna na niespodziewane zmiany w otoczeniu środowiskowym, społecznym i gospodarczym.

Jeden to za mało. Budynki chcą mieć pełen wachlarz certyfikatów

– W wielu rozmowach, które prowadzę z liderami zajmującymi się zrównoważonym rozwojem, pojawia się wątek tego, w jaki sposób przemyśleć na nowo cel swojej działalności. To jeden z pierwszych elementów trendu wskazującego na rosnącą rolę czynników pozafinansowych w decyzjach inwestycyjnych i biznesowych polskich przedsiębiorstw – wyjaśnia Rafał Rudzki. 

Żabka przewiduje przyszłość 

W grupie Żabka, która tworzy ekosystem rozwiązań modern convenience, konsument jest w centrum uwagi. – Naszą misją biznesową jest upraszczanie życia klientom Żabki. Oni są także zainteresowani tematami bardziej przekrojowymi, czyli dbałością o środowisko naturalne czy zaangażowaniem swoim oraz przedsiębiorstw w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym – tłumaczy Rafał Rudzki.

Panattoni obniżyło o połowę emisję CO2 obiektów

Dlatego, w trosce o konsumenta, który w pandemii w większym stopniu zaczął dbać o swój dobrostan i sposób odżywiania, Żabka m.in. odświeżyła markę własną „Dobra karma”.

– Odpowiedzieliśmy też na inny trend – fleksitarianizm, wprowadzając do sklepów markę Plant Hunter, oferującą w stu procentach roślinne produkty. Zatem nie tyko pasywnie przyglądamy się i badamy rynek, ale także jesteśmy pierwszą organizacją w Polsce, która stworzyła komórkę zajmującą się przewidywaniem przyszłości, żeby dokładnie odpowiadać na potrzeby konsumenckie – wylicza Rafał Rudzki. 

Pracownicy szukają firm z wartościami 

Ważnym elementem łańcucha wartości związanych z ESG są pracownicy. – To oni często szukają głębszego sensu swojej pracy, wybierając firmy, których działalność opiera się na konkretnych wartościach. Zatem tworzenie kultury organizacyjnej nowoczesnego przedsiębiorstwa staje bardzo ważnym elementem – uważa Rafał Rudzki.

Dyrektor przypomina, że Żabka opublikowała swoją strategię odpowiedzialności w zeszłym roku.

– W jej powstanie zaangażowaliśmy wszystkich naszych interesariuszy, czyli przedsiębiorców, którzy prowadzą sklepy Żabka. To bardzo ważne, aby taki dokument był wiarogodny, a więc oparty na istotnych dla partnerów elementach. Musi też być dobrze opomiarowany i policzalny, aby móc rzetelnie sprawozdawać – zaznacza Rafał Rudzki.

Dodaje, że pomocny w tej kwestii jest standard GRI raportowania.

– Warto zwrócić szczególną uwagę na to, w jaki sposób na co dzień dane są agregowane i być może poddać je weryfikacji strony trzeciej, tak jak to się dzieje w przypadku informacji finansowych – radzi Rafał Rudzki.

Jeśli chodzi o zagadnienia dotyczące kwestii klimatycznych, to warto skorzystać z pomocy organizacji, które pomagają uwiarygodnić cele środowiskowe.

– Chociażby Science Based Targets Initiative, która pomaga przedsiębiorstwom potwierdzić, że ich cele dekarbonizacyjne i strategie klimatyczne zgodne są z najświeższą wiedzą naukową. Żabka jest pierwszą firmą w swojej branży w Europie centralnej, której cele dekarbonizacyjne nie tylko zostały zaakceptowane przez SBTI jako zgodne ze standardami, ale uznano je nawet za ambitne. To uwiarygodnia nasze działania w oczach interesariuszy - tłumaczy Rafał Rudzki.


WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Paweł 2022-01-21 09:30:19
    Że niby typowy klient Żabki zastanawia się nad tym ile firm produkuje CO2 i czy jest wystarczająco ekologiczna? Wydaje się to być mocno naciągana teza. Pytanie po co tak się pcha we wszystkich mediach obecnie motyw ESG? Na pewno ma to swoje dobre strony, ale przypomina mi certyfikowanie budynków biurowych i przyklejanie na kranach informacji, że kran ma perlator :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.231.247.88
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

PARTNERZY SERWISU

  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu

POPULARNE



Newsletter propertynews.pl

Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail
Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!