PARTNERZY PORTALU


Zakupy online „opcją awaryjną”? Przynajmniej dla części konsumentów

Zakupy online „opcją awaryjną”? Przynajmniej dla części konsumentów
Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 wrz 2021 11:44

Coraz więcej Polaków wraca do zakupów tradycyjnych, co widać chociażby w rosnących wskaźnikach odwiedzin i obrotów w galeriach handlowych. Sytuację na rynku komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 15 wrz 2021 11:44

Handel stacjonarny wraca na właściwe tory? Jak to wygląda z perspektywy rynku galerii handlowych?

Anna Malcharek: To co dziś obserwujemy na rynku można spokojnie nazwać stabilizacją. Po kilku odbiciach – najpierw w maju, a później na początku czerwca, wskaźniki footfallowe uplasowały się na bardzo wysokim poziomie i nadal wykazują lekką tendencję wzrostową, czemu nie zagroziły nawet wakacje, okres tradycyjnie słabszy na rynku. Jak podaje PRCH, tylko w lipcu br. w stosunku do lipca 2019r., w zależności od tygodnia, do centrów handlowych wróciło od 82 do 87%. klientów. W sierpniu ten wskaźnik wg TOP-KEY oscylował natomiast na średnim poziomie blisko 85%. Oznacza to, że cały rynek powoli zbliża się do wyników sprzed pandemii i to znacznie szybciej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Oczywiście to dane uśrednione. Jeśli przyjrzymy się uważnie poszczególnym obiektom, okaże się, że znaczna część, zwłaszcza małych i średnich centrów, już osiągnęła ten poziom lub jest bardzo blisko takiego wyniku. Także przyglądając się wybranym dniom tygodnia, zauważymy, że footfall bywa w nich nawet o kilka punktów procentowych wyższy niż przed pandemią. Wszystko idzie więc w dobrym kierunku. Czemu sprzyjają jeszcze 2 inne czynniki. Po pierwsze, w centrach handlowych od ponad 4 miesięcy obserwujemy wysoką konwersję. Obroty są wyższe niż rok temu, także w branżach najmocniej dotkniętych skutkami pandemii. Po drugie, zmienił się sposób robienia zakupów Polaków. Zakupy stały się bardzo konkretne, celowe, robione są często w pojedynkę. Jeśli już klient odwiedza galerię, to aby kupować.

Atrakcyjne lokale w galeriach handlowych i centrach miast - zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z taką sytuacją mają Państwo do czynienia w Gemini Park?

Centra handlowe Gemini Park to najlepszy przykład. Wszystkie trzy obiekty z naszego portfolio już w pierwszym miesiącu po lockdownie osiągnęły bardzo wysoki wskaźnik odwiedzin. Czerwiec, a także dwa kolejne miesiące wakacji przyniosły jego umocnienie. Wyniki z sierpnia sięgały z kolei już poziomu 87% tych z sierpnia 2019. Taki footfall obserwowaliśmy w Gemini Park Bielsko-Biała, był on o ok. 3 punkty procentowe wyższy od notowanego w sierpniu na rynku przez TOP-KEY. Zbliżone wyniki obserwujemy też w pozostałych obiektach w Tychach i Tarnowie. Oczywiście każdy z tych rynków jest inny. Inne czynniki więc wpływają na powroty. Dla przykładu: w Bielsku-Białej znaczący wzrost liczby odwiedzających nastąpił w momencie poluzowania obostrzeń dotyczących rozrywki, która mocno waży w tamtejszym tenant-mix. Nie bez znaczenia był także ruch turystyczny w Beskidach, co jest efektem tego, że co czwarty Polak spędził w tym roku wakacje w Polsce. Co jednak jest wspólne dla wszystkich obiektów, to wysoka konwersja. Ruch, chociaż wciąż mniejszy niż przed pandemią, generuje obroty większe niż w 2020 i 2019 roku.         


WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.144.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Property News

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!